/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Personer til interview søges
Fra : basenji.dk
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 13-11-04 21:21

Kære hundeejere,

Jeg er ved at skrive speciale i sociologi om hvorfor vi mennesker får hund og hvad det er, der gør så mange af os tiltrækkes af det, at holde hund.

I den forbindelse vil jeg gerne i kontakt med nogle forskellige hundeejere i det storkøbenhavnske område, der har lyst til at blive interviewet om deres liv med hund.

Interviewene vil vare mellem 45 minutter og 1 time og jeg kan enten komme hjem til dig eller du kan komme hjem til mig. Det afhænger af hvad der er mest praktisk for dig.

Hvis du har lyst til at deltage, må du meget gerne sende en mail til mig med oplysninger om navn og telefonnummer så ringer jeg dig op i løbet af de næste tre uger så vi kan aftale nærmere (mail adressen er: ringvig@spray.se)

Mange hilsner,
Stine

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 14-11-04 18:25

Hej Stine.
Jeg ville ellers godt ha været med - men jeg bor jo i hovedlandet
Hilsen Dyma
www.narsarsuaq.dk

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-11-04 18:43

Hej Stine.
Der findes også hunde med specielle anlæg,som eksempelvis bruges til jagt - det er der ikke meget af i København,så paspå at dity speciale bliver bredt nok. Det er altså ikke alle der kun har hund for fornøelsens skyld.......

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 15-11-04 00:54

Hej du,

Nej det er ikke alle, der "kun" har hund for fornøjelsens skyld, men det er primært dem, der (blandt andet) har hund for fornøjelsens skyld, specialt skal handle om.

Specialets formål er ikke at favne alle former for hundehold (det skulle jeg nok bruge noget mere tid på end 6 måneder og noget mere plads end 100 sider). Så det skal nok gå, men tak for de bekymrede ord.

Smil fra
Stine

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 15-11-04 17:53

Hej Stine
Jeg har alle dage været et "kattemenneske", men da jeg fik konstateret dårligt hjerte, skulle jeg til at røre mig noget mere. Jeg har aldrig været den, der gik en tur, det var nemmere at sige, at vejret var dårligt, jeg var træt osv., så jeg var klar over, at jeg skulle have en hund for at komme ud af huset. Det gik min mand så med til, og kors, hvor er jeg blevet glad for den lille kammerat, og som jeg da også nyder turene i al slags vejr. Som du ser - der er mange årsager til, at vi mennesker anskaffer os en hund.
Varme hilsner fra
nusa

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 15-11-04 19:23

Hej Nusa,

Det er meget sjovt det du skriver for jeg var også selv kattemenneske, men fik så hunde fordi jeg skulle "ud i verden" og ikke bare "hænge" foran computerskærmen).

Jeg havde to diskusprolapser jeg ikke rigtig kunne komme mig over, men efter jeg bliver "tvunget" rundt i gaderne, på stranden og i skoven af mine firbenene kræ så er der ingen problemer med ryggen mere... og nå ja så er der jo utallige timers underholdning i sådan nogen opfindsomme kræ :)

Smil fra
Stine

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 18-11-04 22:17

Hej Stine

Jeg skriver en mail til dig, for hvis du kan bruge mig til dit speciale, så skal du da være hjertelig velkommen.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Kommentar
Fra : Lafayette

Dato : 04-12-04 10:36

Hej Stine

Jeg har selv tog Basenjier - kan se du kalder dig "Basenji.dk" Er du stadig racerepræcentant - eller er det gået helt i stå? Jeg bor ikke i storkøbenhavn, hvorfor jeg nok ikke kan hjælpe dig med dit interview.

Go' weekend!

Kommentar
Fra : Lafayette

Dato : 04-12-04 10:37

Hej Stine

Jeg har selv to Basenjier - kan se du kalder dig "Basenji.dk" Er du stadig racerepræcentant - eller er det gået helt i stå? Jeg bor ikke i storkøbenhavn, hvorfor jeg nok ikke kan hjælpe dig med dit interview. Go' weekend!

Kommentar
Fra : basenji.dk

Dato : 04-12-04 12:28

Hej Lafayette,

Jeg kalder mig basenji.dk fordi det er min hjemmeside ;) Jeg har valgt at stoppe som racerepræsentant så man kan godt sige at det er gået i stå.

Også god week end til dig,
Smil fra,
Stine