/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD rip
Fra : Nukke
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 13-11-04 13:41

Hejsa.
Jeg håber dette er det rigtige forum, eller må I rette mig så jeg kan sætte det i det rigtige.
En af mine venner har lavet en DVD med optagelser fra en rejse vi havde tidligere på året. Problemet er bare at den er lavet på en DVD-r, og den vil min DVD afspiller ikke rigtig godtage. Mit spørgsmål lyder således:
Er der muligt at "rippe" dvden ind på harddisken på min computer for derefter at brænde den som en DVD+R/+RW som min DVDafspiller meget bedre kan lide.
Hvis dette kan lade sig gøre kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke former for software der kan gøre dette, og gerne guides til hvordan de virker.

Håber der er nogen der kan/gider hjælpe mig.

På forhånd tak.

Nukke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-04 14:00

En forudsætning for at kunne rippe noget, er jo at du kan læse formatet, og det kan du jo ikke.
Så du må have din ven eller en anden til at brænde den i DVD+R, men det er lidt mystisk da der er langt flere drev der læser DVD-R, så er du sikker på andre kan læse den, og kan du normalt læse + formatet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 13-11-04 14:11

Din PC er vel ligeglad om det er + eller minus ,så hvis du bruger CLONE DVD til at lægge den på HD skulle der ikke være nogen probl.Om der er flere der kan læse det ene eller andet er fortaber sig vist i tågerne

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 13-11-04 14:11

Undskyld, jeg har nok formuleret mig forkert....
Det er min stationære dvdafspiller der ikke kan afspille den.
Min dvd brænder kan sagtens læse den, og derfor vel også rippe den.
Problemet består i at der kun findes den version som er på en DVD-R skive.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 13-11-04 14:12

Din PC er vel ligeglad om det er + eller minus ,så hvis du bruger CLONE DVD til at lægge den på HD skulle der ikke være nogen probl.Om der er flere der kan læse det ene eller andet er fortaber sig vist i tågerne
www.slysoft.com det er på dansk

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 13-11-04 14:18

Det er skam også softwaren jeg mangler information om. Ved ikke hvilke software man skal bruge til at rippe med. Der må jo være nogen der er bedre end andre. Jeg kunne ligeledes bruge en guide til programmet, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med de filer som kommer ud af "rippen".
Nukke

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 13-11-04 14:28

det der kommer ud af rippen(den fil) dobb klikker du på,så skulle den gerne begynde at brænde.Clone DVD er somsagt på dansk,prøv nu at install det

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-04 14:31

så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet ,og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen

Jeg bruger creator men systemet er det samme

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 13-11-04 15:20

hvad hedder din stationære dvdafspiller
for det lyder ulogisk at den ikke spiller dvd-r

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 20:52

Haløj
Problemet kan også ligge i at DVD'n måske er indspillet/brændt i kodefri format (altså uden regionkode), hvis din stand alone afspiller så er kodet til region 2 (Europa), kan den ikke afspille DVD'n, normalt vil der fremkomme et spørgsmål om du vil skifte region, men pas på de fleste afspillere kan kun skifte region et bestemt antal gange.

Prøv evt. at lave en ny kopi med region sat til 2 (Europa). Jeg har selv haft et tilfælde hvor jeg indspillede uden region, og da jeg efterfølgende ville afspille den i min stand alone afspiler, fik jeg blot beskeden "No disk".

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 14-11-04 22:50

Hvis din ven har lavet dvdén,må han da have originalen eller image filen liggende,men jeg kan ikke rigtig se problemet med at lave den om,du kan da også bare kopiere den ned på en plus skive
Den nye Clone cd kopierer også dvdér

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 23:05

Hej
Til "Fjante". Så vidt jeg ved findes der 2 udgaver af programmet CloneCD 4 og CloneDVD 2.
http://www.elby.ch/products/clone_dvd/revision.html

Godkendelse af svar
Fra : Nukke

Dato : 27-02-06 10:19

Tak for svaret Fjante.