/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvad kan jeg blive?
Fra : Mulle73
Vist : 686 gange
120 point
Dato : 02-08-02 13:21

Jeg er en pige på 29, som har prøvet et hav af forskellige ting mht. job og uddannelse. Jeg kan mange forskellige ting, men er ikke vildt dygtig til en bestemt ting.
Er der nogen af jer, der har ideer til, hvad jeg skal give mig i kast med?
Jeg interesserer mig for indretning, kreative fag, selvstændig virksomhed, PC`er, service osv.

Mulle

Ting der ER afprøvet: HF, højskole, lærerseminariet, handicaphjælper, levnedsmiddel, salg/service osv.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-08-02 13:24

hvad med indendørsarkitekt

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-08-02 13:26

Hej Mulle.
Har du fået testet dine stærke sider, så du ved, om du evt. kunne være en dygtig salgskonsulent, en god leder el. lignende. Derved kunne du måske pejle dig ind på noget som også kunne interessere dig. Det er jo ofte sådan, at det man er god til, kan man også lide?!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-08-02 13:27

De ting du har prøvet, har du færdiggjort nogle af de uddannelser?
Nocom

Kommentar
Fra : Citronen

Dato : 02-08-02 13:30

Hej Mulle73.
En mulighed er at prøve at blive kunde konsulent i et call-center. der er opgaverne som regel mangeartede, og du kommer i kontakt med en masse kunder, som både kan være vrisne og glade. Fornøjelsen er jo at vende en vrissen kunde til en glad kunde. Samtidig giver det dig et indblik i hvad der ellers findes på jobmarkedet, medens du samtidig tjener penge. Ulempen er dog de til tider svingende arbejdstider.

MVH og god jagt!!
Citronen

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 02-08-02 15:29

Tænk over hvad du aller bedst kan lide at lave, og som du har lidt talent for.
Find så en uddannelse der passer.

Jeg har selv begyndt en uddannelse som IT-Supporter som 30 årig.

Måske skulle du kigge på danmarks design skole ?

På arbejdsformidlingen kan du få mere inspiration til en uddannelse.

Hilsen Dydendak.

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 02-08-02 18:03

Måske dekoratør? At indrette butiksudstillinger gav dig mulighed for at bruge både noget indretning, samt det kreative. Nogle dekoratører arbejder med at lave messestande for firmaer, og på den måde ville du komme i kontakt med en del forskellige mennesker

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 02-08-02 23:03

Hej Mulle73
Jeg har i mange år været i den "branche" som jeg passer bedst i : rådgivning og vejledning.
Har du brugt lidt tid på at sætte dig ned og overveje, hvorfor du "har prøvet et hav af ting" og om der evt. er noget i dig, som gør at du tilsyneladende "pendler" lidt rundt og måske har svært ved at forblive koncentereret om én ting? Det kan være en god investering således at bruge noget tid på det helt basale, så fungerer det ofte bedre, når man så går i gang.
Ja, jeg kender dig ikke - men har bare tolket lidt ud af teksten. Er det helt ved side af, så har det kun "kostet" den tid du har brugt på at læse min kommentar.
Held og lykke !!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-08-02 23:10

Hej Mulle73

Den eneste, der kan give et kvalificeret svar på dit spørgsmål, er dig selv.

Spørg dig selv: Hvem er jeg - og hvad vil jeg med mit liv?

Først når dèt er afklaret, kan du træffe det rigtige valg.

Pøj-pøj - og de bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 03-08-02 00:27

Hey Mulle73,
Er enig med Rellom, men en ide kunne også være multimediedesigner uddannelsen.
Det er en 2 årig KVU (Kortere Videregående Uddannelse), hvor man bliver undervist i mange forskellige ting inden for bla. design af websites, markedsføring, regnskab etc.
De jobs man skulle kunne klare bagefter, er noget konsulentagtigt arbejde, eller man kan selvfølgelig arbejde med webdesign.
Jeg læser selv til datamatiker, og kender der i gennem en del mmd'ere. de er alle glade for deres studie.
Der har været en del snak om jobmulighederne bagefter, da det er en helt ny uddannelse (De første er lige blevet færdige), men den årgang der lige er demiteret fra min skole, har været heldige med jobs, eller de har startet deres eget.

Alt i alt en uddannelse der er værd at kigge på.

Det er handelsskolerne rundt omkring i landet, der tilbyder denne uddannelse, så på deres websites, vil du kunne finde information om hvilke kurser de tilbyder.

Held & Lykke fremover

//hero|ne

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 03-08-02 06:49

Hej alle sammen!

Jeg er helt overvældet over alle de besvarelser! Jeg troede ikke der ville komme nogen...
Men Tak! Jeg undersøger jeres forslag.

Mulle

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 03-01-03 11:22

Hmn... Jeg mangler noget råd og vejledning! Men hvor finder jeg det? AF er prøvet! Men jeg fik ikke mulighed for virkelig at snakke tingene igennem. De forskellige uddannelsesinstitutioner forslår altid een af deres egne uddannelser, selvom de ikke synes jeg passer 100% ind! Hvem skal man så snakke med?

Accepteret svar
Fra : jytteras

Modtaget 120 point
Dato : 08-01-03 22:58

Hej Mulle

Man kan få lavet en ressourceprofil, nogle steder foregår det gennem kommunen andre steder gennem arbejdsformidlingen.
Der findes også nogle udmærkede computerprogrammer, der kan pejle dig ind på hvilke jobprofiler der lige netop passer til dine interesser og færdigheder.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-08-03 16:10

Mulle.. Hvordan går det nu.. Har du fået gang i noget?

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 18-08-03 19:08

Hej JensT

Ehh.... Kort sagt: Nej! Jeg har desværre ikke fundet ud af noget. Lige pt. går jeg til NLP-terapi, healer, render ved AF og A-kassen for at få hjælp til at pejle mig ind på noget at det rigtige... Men men men... Ak - der er ikke rigtig nogen hjælp at hente!

I`m going crazy!!

Men tak fordi du spurgte! Det var sødt af dig!!

Mulle

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-08-03 21:34

Neo Linguistisk Programmering er en udmærket grobund for selvdrift og fokus - Burde kunne fjerne sætningen "I'm going crazy"

73 betyder vel at du er omkring de 30?

Holder din profil "Rådgivning og vejledning" stadig?
Når du har rådgivet/vejledt, føler du så at dem du har rådgivet/vejledt, følger din(e) råd/vejledning?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-08-03 08:30

Hej Jens

Du skrev: "Holder din profil "Rådgivning og vejledning" stadig?
Når du har rådgivet/vejledt, føler du så at dem du har rådgivet/vejledt, følger din(e) råd/vejledning?"

Jeg ved ikke helt hvad du mener....? StineB fortalte, at hun rådgiver/ vejleder, men jeg synes ikke jeg har skrevet noget om det? Andet end at jeg mangler råd og vejledning!

Jeg har kun været til NLP een gang (i tirsdags), og skal derned igen idag. Jeg skulle stille mig selv positive spørgsmål, men jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde ud af det. Mangler nok lidt øvelse!

Og ja... Er lige blevet 30 her sidst i juli.

Mulle

Kommentar
Fra : ups8700

Dato : 28-11-04 14:25

Hej mulle

Hvad med at blive sælger for LR som har med kropspleje at gøre.

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 12-05-05 14:47

Hej Mulle

Hvis du intressere dig for at arbejde med computer, og er kreativ, er teknisk designer måske noget for dig.

Mvh. Bo.