/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Støj på linien - løsning ønskes
Fra : jysch
Vist : 658 gange
150 point
Dato : 12-11-04 23:17

Jeg er desværre så uheldig at bo på landet - dvs. i forhold til telefoncentralen.

Jeg har en 512/128 forbindelse ved Tdc - og har ikke haft de store problemer, men ville gerne have en hurtigere forbindelse. I sidste måned så jeg at man kunne opgradere til 1024/128 selv, så det gjorde jeg med det resultat at jeg hentede med så langsom en hastighed, at jeg ikke kunne måle hastigheden.

Hotline hos Tdc fortalte at det var fordi jeg boede for langt fra centralen, så der var meget støj på linien, så den kunne ikke køre 1024 - der var også en del på 512. Efter en del polimik og en meget ubehøvlet dame ved kundeservice fik jeg linien nedgraderet til 512 igen, men den er stadig langsom - ikke så meget som før, men langsommere end da jeg sidst havde 512.

Er der nogen som har et råd?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-11-04 23:21

Du kan teste hastigheden
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download_FAQ.asp

Hvis du er utilfreds med kvaliteten så må du fejlmelde din forbindelse til TDC.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-11-04 23:47

Få TDC hotline til at sørge for at du får en anden forbindelse på centralen. Det kan gøres og du skal ikke lade dig affærdige af den første den bedste supporter.
Jeg har selv prøvet det da jeg havde samme problemer, dog ikke i forbindelse med opgradering, men efter nedbrud kunne min forbindelse ikke køre med mere end 64 kbit og det blev fikset ved at jeg fik en andem forbindelse på selve centralen.
Du kan teste FTP hastighed hos TDC med denne opsætning (hvis du har et FTP program):
Vært: ftptest1.tele.dk
Brugernavn: anonymous
PW: din tdc mail adresse
Servermappe: pub

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-11-04 00:18

Hvis forbindelsen ikke leverer "varen" skal den fejlmeldes
Hvordan TDC klarer problemet er jo ligegyldigt.
Fejlmelding på 80808047

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 00:26

Det er vel ikke ligegyldigt OM de klarer problemet of desværre er det ikke alle deres medarbejdere der er lige engagerede. Der skal somme tider flere opkald til før man får en medarbejder i røret der både kan være almindeligt høflig og som kan løse problemerne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-11-04 00:39

Bjarne...jeg skriver ikke ar det er ligegyldigt om TDC klarer problemet !!
Det er ligegyldigt HVORDAN det klares... og det er en forskel

En fejlmelding af manglende hastighed er da en relevant fejlmelding...det er ikke via support, men direkte til fejlkontoret.
Skabte det lidt klarhed ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 00:41

Efter gentagne gange, at have oplevet TDC yoyo'en er intet klart.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-11-04 00:46

Jeg har skrevet klart, og det er ikke TDC !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-04 22:35

Her i den fugtige tid, kan der nemt forkomme forstyrelser på ADSL og for den sags skyld telefonlinien. Der kan nemt være en utæthed på linien hvor fugtighed kan trænge ind.
Natyrligvis spiller afstanden også en stor rolle.

Jeg bor 1½ km fra centralen, hvor jeg er tilsluttet. Min gamle vægdåse var ikke særlig tæt, så der var trukket vand ind i kablet, og det hele kørte ad HT. - TDC var ude for at se på tingene, og måtte kappe over en ½ mete af kablet, og lave en splejsning nede i jorden.
Nu er både telefon og nettet på toppen.

Så hvis telefonfolkene i dit område "gider" og har det nødvendige udstyr med, så kan de nemt finde fejlen, hvis det er en utæthed i kablet. De kan også måle hvor hurtig en hastighed "din" forbindelse ind til centralen kan klare.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 15-11-04 17:32

Du rammer den lige på sømmet med fugt - har selv oplevet det.
Det eneste du skal være opmærksom på at der er forskel på om de snakke om Dæmpning på linien eller støj.
Dæmpning er der der komme med afstand fra centralen, støj er dårlig kvalitet = klag over det !!
Og nej de første par stykker - kunne ville ikke gøre noget - "sådan er det bare" og det blev være så det også skrattede i telefonen.
Efter at have pillet alle telefoner fra alle stik, lykkedes det at få fat i en dame fra min mobil - "jammen man kan jo måle der er støj på linien, så det skal vi kigge på" - dagen efter kom en tekniker og ordnede telefonen hvorefter adsl'en kørte som en drøm.
Det kan godt være de er mere villige til at checke din telefon en din adsl - det er jo 2 forskellige afdelinger.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 02-03-05 21:55

Sidste nyt:
Var inde på TDC's hjemmeside og spurgte om, hvad de kunne tilbyde mig og nogle dage efter blev jeg ringet op af en dame fra TDC - og efter lidt snak, ville hun prøve at bestille en opgradering på en anden måde? - fandt ikke lige ud af hvordan Har desværre ikke hørt mere.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 150 point
Dato : 03-03-05 23:44

Så har hun nok lovet for meget!

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 30-09-05 12:35

Tak for svaret severino.