/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende "Ny..."
Fra : Soenne
Vist : 318 gange
150 point
Dato : 12-11-04 20:36

Jeg har fået en lille (men p.... irriterende) fejl, hvis jeg højreklikker på f.eks skrivebordet mangler menu'en "Ny", hvis jeg åbner stifinder mangler hele menu'en også, jeg er faktisk ikke istand til at oprette en mappe eller genvej, med mindre jeg gør det i dos-prompt, hvad i alverden er der sket her....

Jeg kører med Win98SE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 00:12

Du kunne prøve med denne:
Start - Kør - skriv: regsvr32 /i shell32 - OK

Det laver en registrering (installation) af den dl fil der styre mapper mm.

Om det virker kan jeg ikke love, men det gør ingen skade.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-11-04 11:38

Det kan jeg ikke få til at virke.... Den skriver "Unrecognized flag: -ok"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 11:48

Jeg var lidt bange for det.
Windows 98 må have en anden kommando til funktionen, men jeg ser om jeg kan komme på noget.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-11-04 11:54

Jeg har lige prøvet at hive en ny shell32.dll ud af windows cab-filer og overskrive den gamle, det hjalp ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 11:56

Når den skriver Unrecognized flag: er kommandoen forkert
Du skal kun skrive regsvr32 /i shell32 og derefter trykke OK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 11:57

Kommando er til at installere filen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-11-04 12:02

Så får jeg følgende fejlmelding.

shell32.dll was loaded, but the DllRegisterSever entry point was not found.

DllRegisterServer may not be exported, or a corrupt version of shell32.dll may be in memory. Conider using Pview to
detect and remove it.

øhhh..... hvad er "Pview"

Det var derfor jeg prøvede at overskrive shell32.dll

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 13-11-04 12:12

Det er fordi kommandoen er forkert.
Prøv i stedet at skrive sfc i Kør efterfulgt af OK, du vil så få mulighed for at tjekke og udskifte systemfiler ved hjælp af den boks der kommer frem.

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 13-11-04 12:21

Tak for svaret BjarneD, men jeg løste faktisk problemet selv, det er en værdi der mangler i registreringsdatabasen, se herunder.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q180257

Men du forsøgte da.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 12:28

Jeg er godt klar over at det er en nøgle der manglede fordi den kommando jeg gav dig er beregnet til at installere en sådan, for mappe og ikon styring, men jeg husker efterhånden ikke meget af det til Win 98.