/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Batteri på bærbar
Fra : JacobS.
Vist : 445 gange
70 point
Dato : 12-11-04 19:49

Hej med jer. Jeg ved godt at jeg har stillet dette spørgsmål før men der kom ikke rigtigt noget ud af det!

Hvordan får jeg min computer til at vise hvor meget batteri tid der er tilbage?
Jeg bruger xp home edition!

Accepteret svar
Fra : Squarna

Modtaget 70 point
Dato : 13-11-04 00:56

Hmmm på min er der et lille batteri ikon nede på start-linjen...Der dobbelt klikker jeg og så kommer der et vindue hvor der står sådan noget som:

Batteri : 100% - 1time 45minutter

aner ikke om det fungere på samme måde som din...

Squarna

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 01:04

Jeg kan ikke se, at du har spurgt om netop det, men jeg kan se at du har et spørgsmål åbent om brugstid på batteriet og det har du ikke lukket selv om du faktisk har fået svar.
Hvis svarene ikke er tilfredsstillende kan du jo melde tilbage.
Du kan finde indstillinger for strømstyring i:
Kontrolpanel, Strømstyring, i strømstyringsmodeller skal du vælge bærbar, og der findes en aktivering for Vis altid ikon på proceslinien.
Dette kan afvige fra det ene styresystem til det andet og forudsætter at du har installeret styresystemet til brug på bærbar PC.
I indstillingerne kan du også indstille så du bruger mindst muligt batteri når du ikke er aktiv ved maskinen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-11-04 08:31

Som nævnt tidligere er det ikke alle computere der er i stand til at give et overslag på rest tiden, simpelthen fordi den slags som regel er for upræcise, derfor vælger de at angive hvor mange % kapacitet der er tilbage...... SIdder her med et deja vu

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-11-04 20:50

Til bjarne:
Hvordan indstalere jeg styresystemet til brug på bærbar?
Det var forudindstalret på min pc.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 11:44

(Håber der kommer mail om indlæg nu)
Du kan godt gå ud fra, at det er installeret til bærbar hvis det er præinstalleret, og jeg skrev det også kun fordi det jo kunne være, at du selv havde rodet med det.
Ligner din strømstyringsmodeldet jeg beskrev?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-11-04 16:52

Ja, der en hvor der står vi altid ikon. Men det gør ingen forskel udover at den også viser hvor meget den har ladet op!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 17:06

Prøv at dobbelklikke på strømikonet i proceslinien.
På min med Win2000 viser den resterende tid i den boks der dukker op efter db. klik.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-11-04 17:11

Det går den også på min men kun i procent! Jeg køre xp home

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 17:57

OK, det kan du så ikke og det kan måske trøste dig at rest tidsangivelsen er værdiløs fordi tiden afhænger af hvad du laver med computeren.
Jeg har ikke mere at kunne fortælle dig nu bortset fra at du bør rydde op i dine spørgsmål

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-11-04 17:59

Okay, men er der så ikke noget jeg kan gøre?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 19:13

Hvad tænker du specielt på?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 15:20

Det ved jeg ikke! er der ikke noget som jeg kan gøre for at få vist det der batteri ikon med resternede tid på batteriet?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-11-04 15:51

Hvad skal man skrive til dig når du ikke er tilfreds med det der er i Windows XP Home?
Procentvisningen er da relevant nok da tiden som jeg har skrevet jo vil afhænge af det du arbejder med og deraf følgende belastning af processor der jo er strømslugeren i den forbindelse.
Jeg ved ikke om der findes noget program der kan beregne resttiden ud fra tilgængelige oplysninger, men måske skulle du kigge efter det i stedet for at spamme med værdiløse tip

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 15:55

Hold da kæft!!!!!!!!!!
De tip jeg skriver er sku da gode nok!
Jeg hjælper da folk med forskellige ting, ved at skrive et tip!

Du skriver sku da ingen!!!

SLAP AF MAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 15:55

Du får sku ikke de her point!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 15:56

Tak for svaret Squarna.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-11-04 16:07

Jacob, du er vist ikke ret gammel.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 16:10

Åh ha, spiller man voksen hva´? hvor gammel er du måske? Du er fanme latterlig at høre på!!!!!!!!!!!11

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-11-04 18:43

Nååååå, så er man måske ikke så højt på strå, når jeg spørger om din alder, hva?