/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvorfor laver den kodesprog???
Fra : Axelise
Vist : 592 gange
50 point
Dato : 11-11-04 16:29

Hvad sker der dog i mit mailsystem?! Jeg har nu 2 gange oplevet, at den person, jeg har sendt en mail til, har fået mit brev som om den var skrevet i kodesprog. Eksempelvis står der =E5 istedet for å og =F8 istedet for ø. Hvorfor sker det? Og hvad kan jeg gøre for at stoppe det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 16:52

Det tyder mere på at det er modtageren der har et problem med de danske bogstaver

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 11-11-04 16:53

Hej
Send dine mails i HTML format, istedet for "plain text". Det har du mulighed for at ændre under funktioner -> indstillinger.

Meeen, det kan også være brugeres mail program som ikke han hådterer danske karakterer.

Du skriver ikke hvilket mail program du bruger og modtageren, en nyttig viden for at give en eksakt vejledning.

Mvh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 17:13

Hvis det kun er en modtager så er det jo nok der problemet ligger, har du forsøgt med mails ti landre?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 11-11-04 19:00

Min veninde (som bruger Mac - i modsætning til mig, der har pc) modtog min mail en dag som den rene kodetekst. I dag fik jeg en svarmail fra en gammel kollega, der muligvis - jeg ved det ikke - bruger Mac på sit arbejde... Og måske gør han ikke, men bruger pc ligesom jeg. Men han syntes det var en meget speciel mail, jeg havde sendt ham. Så jeg tænker jo på, om det er mit mailsystem, der har en sygdom, siden nu 2 personer indenfor 10 dage har modtaget mails i koder fra mig.
Jeg kører Windows XP og bruger Outlook Express. Har aldrig haft disse problemer før, men fik installeret en router for nylig. Kan det have noget med det at gøre??? Før havde vi en switch. Men min mand oplever ikke dette mærkelige fænomen på sit mailsystem.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-04 19:50

Jeg tror jeg ved det - har en bekendt der præcis fortalte at mine mails kom sådan - og han havde bare ikke opdateret til sp2 - efter opdateringen var der ingen problemer Måske en ide at lige lade vedkommende høre lidt om det ?????

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 11-11-04 20:33

Tak for svaret miritdk. Noget tyder på, at det kunne være det, der er i vejen.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 12-11-04 08:48

Jeg var ude for det samme forleden. Sendte en mail, og da svaret kom så det sådan ud (navne og adresser er sløret af mig)
>===== Original Message From > =====
><BR>Kære NN- du må gerne ringe til mig på xx xx xx xx eller xx xx xx
>xx<BR><BR>Hvornår er det NN er i Tv2 - var det onsdag eller
>torsdag?<BR>NN<BR>--<BR>Ny adresse:<BR>xx.dk<BR><BR><BR>
><BLOCKQUOTE dir=ltr style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px;
>MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
><DIV style="FONT: 10pt arial">--------- Original Besked --------<BR>fra:
>"NN" < "NN"
><@ >, "@"
><@: RE: Khachaturian 2 og 3<BR>Dato: 09/11/04
>14:24<BR><BR><FONT face="Courier New" size=2><BR>Kære NN<BR>Tak for
>din mail , håber , at jeg kan finde ud af det .<BR>M. hilsner . NN
>.<BR><BR>____________________________________________________________________
_____<BR>OFiR
>Spil - Vind 1.000 vis af kroner! Besøg <A class=autolink
>href="http://spil.ofir.dk/" target=_blank>http://spil.ofir.dk
OFiR
>Kontakt - Find din nye ven el. partner på <A class=autolink
>href="http://kontakt.ofir.dk/"
>target=_blank>http://kontakt.ofir.dk

</BLOCKQUOTE>
Jeg tvivler på at afsenderen har sp2, så det kan næppe være forklaringen.
HansJ

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-11-04 10:31

Nå for pokker....hvad kan det dog så være???? Gad vide om det er en virus af en art??

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 12-11-04 14:18

Ja, det er lidt skægt.
Virus - ikke hos mig!!
Det er aldrig set før eller siden. Det er jo det rene HTML. Jeg gad nok vide, hvad den russiske flygtningefamilie, der er afsender, har af udstyr, og hvordan det er konfigureret... Kan det mon hænge sammen med, at jeg har et automatisk julemærke på mine mails?
HansJ

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-06-05 00:13

Jeg har længe døjet med de samme problemer: Man sidder med sit super-beskyttede system, opdaterer som man skal. Firewall, antivirus med daglig scanning og automatisk opdatering, SpyBot og Ad-Aware, Spamfigther og meget mere.
Og så får man at vide, at mailmodtagere enten får tomme mails, kode-skrift eller æ,ø,å-problemer.
Det er surt - især, da problemerne ikke er permanente, men periodiske og derfor svære at få has på.

Jeg har på fornemmelsen, at det er de mange sikkerhedsting, der af og til konflikter med hinanden. Så jeg vil gå i gang med at fjerne/udskifte et ad gangen indtil folk kan læse mine mails uden problemer !!

Jeg vil starte med at fjerne Spamfighter.

Er der nogen af jer andre med problemer, der også har Spamfighter kørende ? (og eventuelt positive erfaringer med at fjerne det !)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 08:17

for lige en kort bemærkning - det er faktisk vigtigt at vide hvad modtageren har og gør - og en af detaljerne er at netop sp2 gav problemer på den måde at hvis modtageren ikke havde opdateret tl sp2 opstod netop den fejl.
nå - prøv lige at checke om der i "send" er sat html til begge steder og hvordan indstillingerne er der (outlook express).
Visse online mails er det næsten umuligt at kommunikere med til tider - bla fik jeg netop af og til fra en ofir bruger og det gik ikke - vedkommende bruger den nu ikke mere - om det er rettet til ved jeg desværre ikke

Var igår hos nogen to forskellige steder hvor det dukkede op det ene sted netop pga sikkerheden - et routerproblem - og det andet sted manglende opdatering til sp2 - såååååååå - der er noget om snakken - men af og til er det jo andre ting der spiller ind