/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Optagelse med videokamera
Fra : jlnet
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 11-11-04 09:35

Vil gerne vide om det ikke går ud over kvaliteten eller andet, hvis man optager med LP?

Mvh
Jan

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-04 09:53

Du bruger jo selvsagt den samme mængde "bånd" til at putte flere (dobbelt så mange) data/informationer ned på. Det svarer jo til at du skriver mellem linierne i en bog så bogen kun fylder det halve antal sider. Du kan sagtens læse bogen men det bliver ikke så rart med så tætsiddende linier. Det samme sker med video/filmoptagelser: du kan sagtens se det i LP-mode men det er en bedre kvalitet i SP-mode.
Så JA, det går ud over kvaliteten.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 11-11-04 09:54

Jo. Det vil det altid gøre, da flere "informationer skal lagres på kortere båndlængde". Jo hurtigere båndet kører, jo mere plads er der til informationer, dermed bedre kvalitet.

Hilsen trukni

Godkendelse af svar
Fra : jlnet

Dato : 11-11-04 10:00

Tak for svaret pallenoc.