/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
E-mail på mobil (k500i)
Fra : NielsPils
Vist : 458 gange
120 point
Dato : 10-11-04 15:58

Hey.. jeg har købt ny telefon med mulighed for at modtage emails (står der), og jeg er tilmeldt gprs/wap hos min udbyder, i dette tilfælde TELMORE.

Mit sprøgsmål er så bare, hvordan får jeg sat min telefon op til at modtage mails fra min eksisterende e-mail konto, som er en Hotmail.com konto? skal jeg oprette en ny mail adresse med POP3 server eller hvordan fungerer det.. jeg kan nemlig ikke finde disse oplysninger om POP3 og SMTP på hotmails side.

Venlig Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 16:56

Hotmail er ikke en POP3 konto, så du kan sandsynligvis ikke modtage den konto på din mobil

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 10-11-04 18:01

Du skal bruge outlook

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 18:09

Fjante>>

Nu er det ikke mange mobiltelefoner der har Outlook installeret *g*

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 10-11-04 18:11

Nej, det er præcis det jeg mener... og mit spørgsmål går så yderligere ud på om jeg kan oprette en mail et andet sted og benytte den på min telefon!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 18:14

Har du ikke en mail adresse hos din internetudbyder?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 10-11-04 22:18

Jeg har slet ikke sat mig ind i min egen,gik bare ud fra man brugte outlook,jeg undskylder mange mange gange,jeg må nok prøve at sætte mig mere ind i det,for hvis man skal bruge internetudbyderens,hvad er det så værd??
Men undskyld
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 22:21

Fjante

Det er jo for at undgå at slæbe rundt på sin computer og istedet modtage emails på sin mobiltelefon, eller i hvert fald emne og afsender, så kan man jo se om det er vigtigt at komme hjem og logge på sin Outlook

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 10-11-04 23:24

Jeg har ikke en adresse hos min udbyder.. jeg er ikke stødt på nogle TELMORE-email service.. ellers var det nok at foretrække! Men det ærgrer mig bare at det skal være så besværligt at sætte op...

Men findes der gratis email services, som tilbyder videresendelse af mails, altså mail-adresser der har pop3 servere etc..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 23:34

Hmm, du har ikke en adresse hos din udbyder?

Det undrer mig, hvem mon din udbyder er?

Under alle omstændigheder, jeg kender ikke til nogen gratis udbyder af pop3 mail, men det er jo ikke det samme som at det ikke findes

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 11-11-04 12:15

som jeg har skrevet er min udbyder telmore..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 13:00

Din internetudbyder?

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 16-11-04 10:38

Du kan IKKE hente mails fra en Hotmail konto via en mobil, men du kan opretten en mailkonto, som benytter en POP3 server. Så kan du uden problemer hente dine mails ned på din mobil.
Du kan oprette en gratis mailkonto på www.tdconline.dk f.eks. (som bruger POP3 servere).

MVH

Tobias
Sonofon Grenaa

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 18-11-04 22:52

Ja, jeg har fundet ud af at jeg skal bruge en mail adresse der benytter POP3, men har været på tdcoline.dk og man skal være abbonent for at få en mailadresse hos dem.. så jeg kommer ikke rigtig videre

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 08:12

Jeg har prøvet at kigge på min egen,og jeg kan ærlig talt heller ikke se en løsning,man skal nok abbonere på alverdens tjenester,det er jo en forretning

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 19-11-04 09:08

Har tdconline ikke deres freemail længere...?

Den er da her vil jeg mene:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_info_freemail

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 19-11-04 14:55

jeg har været inde på dit link, og de skriver netop at "Det er kun muligt at kombinere anvendelsen af din browserbaserede mail med wapmail og et lokalt mailprogram fx Outlook Express, hvis du er kunde hos TDC." Óg det er jeg som sådan ikke...!

Kommentar
Fra : NielsPils

Dato : 19-11-04 16:06

Nu har jeg fået oprettet min mailadresse, med tilhørende POP3-server, og nu mangler jeg blot at definere en postkasse.. den skriver når jeg logger på: "forkert password eller postkasse" hvad skal man skrive der?

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 19-11-04 17:19

På denne side kan du sætte din mobil op til mail, vælg model, gå halvvejs ned og tryk manual,-- eller hvis din udbyder findes på listen så bare tast oplysningerne ind på siden og få tilsendt din opsætning til mobilen.

Let og smertefrit, service fra sonny-ericsson

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 19-11-04 17:25

Hov forøvrigt, din postkasse er dit email login/kodeord.

Har du f.eks. en mailkonto som hedder hans@hansen, dk kunne adgangskoden være (hansen-hans).