/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
XP driver til Aztech 2320 lydkort ?
Fra : molokyle
Vist : 615 gange
99 point
Dato : 10-11-04 14:21

Jeg har fundet en Win95 driver til et Aztech AZT-2320 R2 opl lydkort.

Fungerer denne med Windows XP ? ...eller findes der en opdateret driver ?

Jeg skal installere skidtet for en kammerats mor senere, men da jeg selv bruger Win98 SE kan jeg ikke umiddelbart teste det herhjemme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : samson04

Dato : 10-11-04 14:39

Hej

Har selv haft lignende problem, dog med et andet lydkort. Jeg brugte selv nedenstående sted, der løste det uden problemer:
http://driverguide.com/

/detail.php?driverid=213924.

Hvis du ikke er medlem, går du bare ind på siden, og bliver registreret, derefter kan du gratis downloade den rigtige Zip-fil. Ovennænte driverid, skulle være den der virker til XP, ellers checke i yderste højre hjørne, der kan du se specificationer ang. filen. Håber du har held med det, ellers hører jeg gerne om det.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 109 point
Dato : 10-11-04 14:39

Går ud fra du selv har søgt på google med nedslående resultat! Du kan da prøve om det virker, men det er jo noget temmeligt gammelt hardware, og vi kender jo alle winXP's holdning til ældre hardware! Men du kan måske bruge en soundblaster driver, da de fleste kort fra den tid var soundblaster kompartible!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 14:46

samson04 -> Det er et site jeg selv benytter flittigt (.. nyeste login : driver2, password : all ) og der findes kun Win95 driveren

tedd -> Ok. Hvis skidtet ikke virker med 95 udgaven, prøver jeg med Adlib Gold el. Soundblaster.

Hvis ikke der kommer andre forslag, går jeg over og prøver ved 16 tiden. Vender tilbage ...og så ser vi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 14:47

tedd -> Ps. Hvilken Soundblaster version iøvrigt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 14:51

Øh! Soundblaster 16?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 14:53

Skal godt nok ned og rode i det inderste af min hjernecelle! Det jo langt tid siden jeg kørte med soundblaster! Muligvis detekterer winxp kortet som soundblaster compartible og så virker det jo - lidt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 15:15

Tedd er du enig her: http://www.kandu.dk/dk/spg/53446
Sorry Molokyle, at jeg lige låner lidt spørgetid.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 15:18

Ja det er vist blot at koble endnu en switch til!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 15:18

Iorden emesen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 09:42

Nåeh... hun var ikke hjemme. Der kom noget på tværs, så det bliver først ved 17 tiden idag jeg skal 'lege' med lydkort.
Fandt iøvrigt en gammel originaldiskette til Soundblaster 16 i rodet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-04 16:40

Godt nok så tedd. Så ved jeg dét !

Kortet er blevet erstattet af et nyere pci kort af tvivlsomt fabrikat, men det virker

</MOLOKYLE>