/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundenavn! idéer? :)
Fra : jens_poulsen
Vist : 905 gange
100 point
Dato : 10-11-04 01:32

Min kone, Else, og jeg har netop anskaffet os en Labradorhund - af den mandlige slags.
Vi sidder dog i lidt af en "kattepine", da vi har haft meget svært ved at finde et navn til den, som passer til os - som familie.
Vi er kommet til enighed om, at der i navnet gerne må indgå en form for madvare.. altså f.eks. 'pølse' eller 'hamburgerryg', og gerne en form for sammensat navn. Men 'Pølsehamburgerryg-Trofast' den går altså ikke;0)

Vi glæder os til at høre nogle kreative forslag:0)

Mvh
Else og Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-11-04 01:45

Poo-Poo / Pork = amerikansk / engelsk
dele af Frankfurter hamburgryg eller hot dogs
god fornøjelse med at finde på, bare det ikke vare hele livet.

Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 10-11-04 01:56

Hejsa

Fandt nogle sider med hundenavne.... måske er der et I kan bruge....

http://www.milkova.dk/navne.htm
http://www.sa.dk/lak/saxo/hunde/navne.HTM

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 02:13

Fastfood!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-11-04 02:17

Her er lige nogle flere. Hvad med Chip?

Hilsen Jette

http://hjem.get2net.dk/hans_kudahl/navne.htm

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-11-04 02:18

Der mangler et s: Chips.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-11-04 02:24

Den kan hede Dog
alimak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-04 02:34

Chilliedog

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 10-11-04 03:14

hvad med - Chilliwilly ?

mvh makholm

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-11-04 06:15

Hapsdog, toast eller Brunch???? Eller saké måske?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 10-11-04 07:52

Hej,havde selv en tæve labrador der hed chica-------------hvad med at kalde den CHICO?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 08:37

Hvad med Pepsi - hvis den er lidt colafarvet.

Jeg syntes det er bedst med tostavelsesnavn som slutter på en vokal.
Både godt til rosesnak / kommando / kalde på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-04 09:44

Bøffe

mvh dova

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 10-11-04 09:56

Lakrids - hvis han er sort... Choko - hvis han er brun... Bailey - hvis han er lys... Eller Cognac, Whiskey, Kaffa, Nougat, Stroganof, Tartar, Bolognaise, Emmental, Gouda....

Mine favorit navne ( som godt nok ikke har noget med mad at gøre): Milan, Aslan, Falke, August, Jostein, Marcus, Gustav m.fl.

www.canis.no er der også en masse hundenavne.

Held og lykke!

Vh. Vildskud

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 10-11-04 10:12

Lidt i forlængelse af Emesens kommentar... hvad så med Fanta hvis han er gul.

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 10-11-04 11:26

Det er en hund, det er ikke et mellemmåltid. Giv dog dyret et rigtigt navn!!!

Hvorfor ikke kalde den Drott (svensk for konge) det er da en hanhund værdig

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 10-11-04 12:29

Hvad med Basse?? Det kan jo være slang for et wienerbrød:)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-11-04 13:22

Det minder om en gammel tekst jeg engang hørte...var det fra en revy mon?
Citat
"Hvad hedder hunden?"
"Ingenting"
"Hvorfor det?"
"Den kommer alligevel aldrig når jeg kalder....."

Nå - men hunden kan jo passende kaldes
"Ingenting"
"Onkel Niels"
- specielt den sidste er god når man er til hundetræning

Skal det være madvareslang så kan den jo kaldes:
"Butcher" eller "Kødøre"

berpox

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 10-11-04 13:24

Har altid synes at Grando var et godt navn.

Der er også Waldorf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 14:56

Fastfood er stadig det bedste, basta!!

Kan osse oversættes som hurtigfod!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-04 14:57

En labrador... Han må hedde Burger..
Eller nu, det er Mortens aften.... Andy.....
Eller hvis man er mere til danske navne, så må det blive Pølse eller Frikadelle (Delle i daglig tale) Det er forresten godt at stå og gjalde ud over marken i mørket: Frik-ka-DEL-løøø!!

Men det betyder jo meget, hvordan han ser ud, og hvilken personlighed, han har... Lad os høre mere om ham..

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 10-11-04 21:04

Altså hvor er i kreative og sjove sidder bare her og skrald griner

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-04 09:35

jspi - har køteren fået et navn?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-11-04 14:16

øh, berpox --det var vist ikke jspi, der havde fået hund....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-04 21:55

uhhhhaaaa......det var vist en mindre hjerneblødning der fik mig til at taste jspi .... der skulle jo ha' stået jens...men men, det kan jo være, at jspi også har fået hund

mvh berpox

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 25-11-04 17:30

Den kunne hedde Zeus,thor,herkules,bandit,laban,kejser,max,balou,mike,ace,walter.
Ellers er det bare og søg på www.google.com og søg på hundenavne så kommer der er masse muligheder.
I må gerne skrive herind igen når vuffen har fået et navn-kunne være skægt at vide hvad i havde besluttet jer for.

hilsen Lee

Kommentar
Fra : migmigmigmig

Dato : 04-12-04 04:02

hvad med tyson

hilsen morten

Kommentar
Fra : migmigmigmig

Dato : 04-12-04 04:03

jeg glemte at skrive basse der passer lige til jers hund

hilsen
morten

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 22-12-04 20:04

Hej igen alle sammen. Tak for de mange kreative svar. Som Birgitta foreslog så vil vi lige fortælle lidt om den lille hundemands person(eller hund)lighed: Den kan rigtig godt lide at gnave i alt hvad der ikke er dens eget, det være sig tøj og møbler og endda strømper som sidder på morfars sure fusser. Derudover kan den stadigvæk godt lide at lave pølser indendøre. Delle og pølse er derfor taget godt op til overvejelse i familierådet.
Vi smider lige 30 point-dollars oveni for at gøre det ekstra interessant;-D
Mange hilsner fra Jens og familien Poulsen

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 22-12-04 20:12

Hej igen alle sammen. Tak for de mange kreative svar. Som Birgitta foreslog så vil vi lige fortælle lidt om den lille hundemands person(eller hund)lighed: Den kan rigtig godt lide at gnave i alt hvad der ikke er dens eget, det være sig tøj og møbler og endda strømper som sidder på morfars sure fusser. Derudover kan den stadigvæk godt lide at lave pølser indendøre. Delle og pølse er derfor taget godt op til overvejelse i familierådet.
Vi smider lige 30 point-dollars oveni for at gøre det ekstra interessant;-D
Mange hilsner fra Jens og familien Poulsen

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 22-12-04 20:22

Hej igen alle sammen. Tak for de mange kreative svar. Som Birgitta foreslog så vil vi lige fortælle lidt om den lille hundemands person(eller hund)lighed: Den kan rigtig godt lide at gnave i alt hvad der ikke er dens eget, det være sig tøj og møbler og endda strømper som sidder på morfars sure fusser. Derudover kan den stadigvæk godt lide at lave pølser indendøre. Delle og pølse er derfor taget godt op til overvejelse i familierådet.
Vi smider lige 30 point-dollars oveni for at gøre det ekstra interessant;-D
Mange hilsner fra Jens og familien Poulsen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-04 15:17

Nnnnnnn, det er da ikke seriøst at I har anskaffet en hund for over en måned siden, og I endnu ikke har navngivet den!!!!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 15:25

I kunne jo også kalde ham Gniske eller Gnaske, når han gnaver i ting. Jeg synes, det er synd at kalde en hund pølse eller delle. Det ville svare til at kalde sit barn blegfjæs, lorteble eller sådan noget.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 23-12-04 16:50

Delle er da et sødt navn,synes jeg :)
Han kunne også hedde Wiener hehe.
Eller Werner,frede,Eddie,tjalfe,Charlie,digger,mugge,Chico,dino,taz,gimli,gandalf,frodo,fritz,Qato,Asterix,Baloo,Bimmer,Bongo,Bugsy,Ejnar,Hannibal,Bastian,Kalle ,Pelle,Rufus.

Prøv denne side-der er mange navne at vælge imellem. http://hjem.get2net.dk/hans_kudahl/navne.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-04 17:03

HALLO!! Hunden kom hjem til Jens Poulsen før d. 10-11-2004. Hunden hedder vel allerede noget! Om det så er "lille hundemand" eller noget andet, så kan man da vel ikke have en hundehvalp i 1½ måned uden at kalde den et eller andet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 17:38

Næh, ikke med mindre man kalder den "Vuffer". Men så har den jo for så vidt også et navn.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-04 17:53

Giv hunden et ordentlig navn og se at få det gjort så hunden ved hvad navn den skal lystre på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-04 18:19

Jeg kender nogen, der kalder deres kat for "Kat"... Men det er jo også en anden sag...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 18:47

Tjahh, min bror og svigerinde kalder alle deres hunde for Shila. (de har altså kun 1 af gangen) Jeg har forslået dem bare at kalde dem. 1 - 2 - 3 - 4 o.s.v. Men det ville de ikke. Jeg kan bare ikke se forskellen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 23-12-04 19:17

Mine svigerforældre kalder også deres hunde for Dixie-Er helt vild med navnet og synes det er fint at det går i arv fra den afdøde hund til den nye hund.
Men er ening med de andre her på siden af jeres hund da snart skal have et navn.
Mig og kæresten vidste næsten allerede hvad vores hund skulle hedde da vi fik hendes for 1 1/2 år siden.
Vi har altid begge to godt kunne lide navnet Stine,og da vi kiggede på hvalpe og fandt hende kom hun til at hedde det-Et navn der virkelig klæder hende.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 23-12-04 19:46

Den kunne også hedder Whopper ligesom burgeren fra BURGER KING. Nu hvis det skulle have noget med mad at gøre...
Glæder mig til at høre hva navn den får

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-12-04 00:56

Smedens hund hedder Tøsen, og den lystrer ikke alligevel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-04 01:03

Det sgu da fordi den hedder Tøsen

Godkendelse af svar
Fra : jens_poulsen

Dato : 25-05-05 16:39

Tak for svaret Birgitta og undskyld den lange ventetid på svaret.
Vi valgte navnet Dunse-Poul. Dunse som kælenavn for vor lille families yndlingsmiddagsmad, frikadelledunsen, og Poul fordi vores familienavn jo er Poulsen. Pølle eller pølse var med langt henne i overvejelserne, men da det blev besluttet, at Poul skulle være en del af navnet, blev det sløjfet. Pølse-Poul lyder vidst heller ikke helt stuerent, hva..;0)
Mvh
Familien Dunse-Poulsen, Silkeborg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-05-05 21:06

Tak for accepten af mit svar.

Man kan sikkert også stå og sende et rungende FRIK-KA-DUNSE-POLLE!! ud i den lune sommernat, når det er rigtig alvor... --MIN lille pige er i hvert fald i løbetid lige nu.....

Han er vel så småt begyndt at fatte det der med piger, hvis I fik ham som hvalp...

Held og lykke med ham.