/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan kører KanDu lige nu hos dig?
Fra : Franksp
Vist : 461 gange
1 point
Dato : 09-11-04 20:16

Hvordan kører KanDu hos dig lige nu? Jeg har selv en Kabel-Modem opkobling. 1024 MB. Alle andre Web-baserede forbindelser kører "lynhurtigt", men KanDu, kører hos mig meget, meget langsomt. Det har det gjort i flere dage. Det er DØDSYGT, at sidde at vente. En praktisk oplysning. Jeg bor på Fyn. Så hvis nogen svarer her, så skriv venligst hvor du bor. Min interesse for at være på KanDu, daler i samme takt, som svartiderne. Det er snart et år siden, at administrationen, lovede bedringere. Ny server osv. Efter min erfaring, er der ikke sket en "S..."
Kom med din mening, men husk at skrive hvor i landet du bor.

På forhånd tak

Med venlig KanDu hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-11-04 20:21

Dette spørgsmål tog mere end 4 minutter

mvh
Frank

P.S. Iøvrigt blev jeg "smidt af", men mit spørgsmål kom da igennem.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 09-11-04 20:26

Franksp
du kender det jo efterhånden,de der har med serveren at gøre må jo(skulle man tro)have lært det ?????Det er meget de ikke kan finde ud af et medlems kontigent ,bruger betaling eller andet ,så et stabilt system kunne komme op at køre,den der med at det er gratis holder ,i mine øjne ikke en meter,det er som at låne en punkteret cykel ud

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 09-11-04 20:26

Ja jeg er på på min skole og nogle gange hos nogle venner....
Skolen har et rigtigt hurtigt net men af og til går det meget langsomt på Kandu også hos mine venner.... Ved egentlig ikke hvorfor... men lige nu kører det normalt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 20:27

Joeh tak ...

Der var problemer med at komme ind i 'Spørgsmål & Tips' menuen : Interesser ..her til middag.

..følger ikke så nøje med i øjeblikket, men oplever ikke flere 'problemer' end sædvanligt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-11-04 20:29

Hej Franksp....

Du har spurgt om dette før. Det er i og for sig osse ok, men det hjælper jo ikke noget. Du har ret i, at forbedringer er blevet lovet i lang tid, men jeg er sikker på de kommer.....
I øvrigt vil jeg lige pointere det har intet med, at gøre hvor vi bor, hvilken opkobling, maskine osv osv osv ... det er udelukkende et server problem - og problemet lægger i, at Kandu's server ikke til tider kan håndtere trafikken op mod deres server. I sær set i lyset af du selv skriver, at alle andre sites på nettet fungerer som de normalt plejer, det faktum kan du jo således bruge til en rettesnor, og til at fastslå, at det ER Kandu og ikke din Internetforbindelse der fejler noget.

Indimellem laver Kandu et eller andet der mærkbart påvirker deres server, lad os håbe det snart ændrer sig..... og indtil nu er der rent teknisk ikke sket det store, men det er altså osse et stort arbejde, så lad os se om der dog ikke snart sker en hel masse herinde.

P.S Forbedringer lovet for et år siden, naaaah nærmere 2 år ikk'

Karina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-11-04 20:31

For at komme ind til dit spørgsmål gik det stærkt....men ellers har der været en del træghed de seneste dage.
Og det var fra Albertslund ADSL.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-04 20:32

Hej Frank. Som du ved bor jeg i Herning. Jeg har lige opgraderet fra 64 bMit til 128, men det er da stadig en langsom forbindelse. Min er via Webspeed. Men den fungerer 100%. No problems. Hilsen Aj

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-11-04 20:38

Det kører perfekt. Super hurtigt som altid.
Denne side tog under 1 sek. at hente ned.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-04 20:39

jaja havde også startproblemer med at logge ind osv - men ellers kører det rimeligt - eller efter kandu´s formåen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 20:39

[hør] Fnollerpige -> Sidste melding er : Problemer med implementation i C# (see sharp). Sikkert en Asp.Net løsning med logikken i C# og databasen i ???

Kandu.dk teamet har en formodning om at være klar med det'nye' system ....en gang til næste år

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 11 point
Dato : 09-11-04 21:07

"Det kører perfekt. Super hurtigt som altid.
Denne side tog under 1 sek. at hente ned." Citat:ting27
Det lyder sataneme som om det er løgn.

Reset

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-11-04 21:17

reset> Det er det også

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 09-11-04 21:23

Det kører meget dårligt, har været sådan i snart 14 dage og det er uanset om det er hjemme eller på arbejdet jeg logger på.

Måske Kandu skulle rydde lidt op i de mange ubesvarede spørgsmål, dette kan måske få det hele til at køre i et acceptabelt niveau.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 09-11-04 21:31

Man skal ikke skue given hest i munden siger et gammelt ord. Og da kandu er gratis må vore krav stå mål med vore ydelser.

Og folk bliver jo hængende her trods alle beklagelserne. Nogle - som jeg - trapper lidt ned; men vi har alligevel svært ved at undvære kandu.
Grunden til at vi ikke er så aktive, kan sikkert ligeså godt kan findes i at vi måske ikke gider deltage i alle de spamlignende tråde og mudderkastningerne.

Men lige nu kører kandu fint her på kabelnet i midtjylland.

"-) Rudolf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 21:37

En mulig orm ?

http://www.kandu.dk/dk/spg/52076

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-11-04 21:39

Syntes nu også bare at i skal være tilfredse! Der er nogen der betaler for jer, og det er sikkert ret mange penge. Hvis i syntes det er dårligt så smut med jer!!! Så er der lidt mere båndbredde til os andre.

//You're weird

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-11-04 22:32

Rfou. Dejligt at høre fra dig igen.

Ting27. Hvad mener du med, at der er nogen der betaler for jer??? Hvad med dig selv. Er du ikke med i "JER"? sÅ DET MED AT SMUTTE !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 22:38

Bredbånd ting27 ? Nåeh ja... så bare en lille rulle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 22:39

Hvis folk lod være med at lade browseren stå og pinge når der er problemer med at komme ind, så ville det garanteret blive hurtigere! Serveren skal jo forsøge at reagere på alle pings! Så mit forslag er, at trykke på Stop knappen i browserne, hvis man har besvær, og så forsøge lidt efter igen!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 09-11-04 23:23

Franksp - Rart at møde kendte mennesker.

Jeg ved ikke hvad der driver folkene bag kandu, men jeg ved at de stiller en udmærket service til rådighed for os ganske gratis. Hvor de får midlerne fra ved jeg ikke - Jeg har aldrig modtaget en regning.

Jeg ved også at der har været uendelig mange tråde som denne fyldte med gold kritik, velmente gode råd og beklagelser i stor stil. Ofte har de udviklet sig til ren mudderkastning og blevet alt for lange.
Nu er der udtrykt bekymring for om serverne er overbelastet, så man kunne passende forsøge at begrænse den slags til det minimale.

At indføre brugerbetaling kunne være en løsning; men jeg kan ikke lide tanken. Dels vil det påføre kandufolkene en enorm administrationsbyrde, og dels vil der forsvinde mange af de sporadiske brugere, der kun kommer med et spørgsmål i ny og næ.

Men vil nogen stå for en organiseret indsamling, så vi i fællesskab kunne donere et beløb (uden krav om modydelse) der skulle bruges til at udbygge serverkapaciteten, var det måske en løsning.
Men spørg lige kandufolkene først, hvad de vil sige til den idé.

Rudolf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 23:30

Rfou -> Har du læst min kommentar : Fra : molokyle Dato : 09-11-04 20:39 ...det er ganske vist.

Spørg selv BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 23:37

I tvivl ??? Så køb dette spørgsmål .... så jeg ka' tjene lidt point

http://www.kandu.dk/dk/spg/52620

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-11-04 00:02

->>Molo
Citat
Kandu.dk teamet har en formodning om at være klar med det 'nye' system ....en gang til næste år

Ja det hører jeg, så lad os vente på det.... det er vi garanteret en del der ser frem til, uagtet hvor og hvad problemet er.

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 00:15

Fnollerpige -> Til den tid kommer jeg til at savne dette oldnordiske og selvoptrækkende system

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-11-04 00:24

Citat
Dato : 09-11-04 23:30
Rfou -> Har du læst min kommentar : Fra : molokyle Dato : 09-11-04 20:39 ...det er ganske vist.

Ja det har har; men jeg forstod ikke meningen - sorry

Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-11-04 00:33

->> Molo

Ja det var lidt ligesom da Formodet svar og Zonker forsvandt. man kom helt til, at savne det, og ja måske du har ret, for som man jo siger : Man ved hvad man har, ikke hvad man får !!!

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 00:45

§1 (...både i dette og i fremtidens system) : </MOLOKYLE> har altid ret
§2 Skulle andet være tilfældet? Træder §1 automatisk i funktion !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-04 01:00

Karina.
Hvordan går det med røgen?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-11-04 02:34

>> Keldd.....

Det går rigtig, rigtig f..... forbasket dårligt
jeg har store vanskeligheder, ikke så meget med at undvære røgen og nikotinen + de 4000 andre tilsætningstoffer, men alle de forbaskede stimuli sådan en smøg rent faktisk giver.... jeg er mildest talt overrumplet over tobaksindustriens greb i mig ... (det er fandme uhyg'ligt,du!!!)
Meeeen håber da det kommer (pænt af dig at spørge til det )

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-11-04 02:37

>> Sjovt du lige siger det, kan huske min gamle farfar havde sådan en hængende i "Rådhuset" (hans udgave af et skur med tilhørende 10 grader varmt køleskab til øller) - den lød bare:
§1 Chefen har altid ret
§2 Skulle dette ikke være tilfældet - træder §1 øjeblikkeligt i kraft

Tak for "reminderen"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-04 09:26

Karina:
Husk nu du undgår røgosen i håret,i tøjet,den uldne tunge.Ah jeg ved
godt det er svært,held og lykke.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 10-11-04 19:00

Tak for svaret Reset.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 10-11-04 19:25

Franksp> Hvad har du gang i ??? Du ved jo udemærket godt hvad jeg mener, og så syntes du jeg skal fucke ad helvede til!!!. I lige måde kan jeg kun sige!