/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gamle 3dfx spil på nutidig pc?
Fra : h_bmv
Vist : 415 gange
20 point
Dato : 09-11-04 16:13

Er det muligt? eller ligger det simpelt hen i hardwaren? ellers skulle der være noget i vejen for at montere sådan et gammelt 3dfx vodoo kort mellem mit moderne AGP grafikkort og monitoren??

Vh.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 16:34

Kunne være sjovt at prøve! På en eller anden vis tror jeg godt det kunne virke! Men hvis du kører XP er jeg nu ikke sikker på spillene ville virke!

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 16:54

Mit første spil var Need For Speed 2 se(det virker osse i xp), og jeg har spillet det lykkeligt uvidende om hvor flot grafikken kunne blive med 3dfx vodoo, indtil for nyligt da jeg var med til at samle en pc årgang '97 til '04. Og der installerede vi spillet, hvorpå jeg blev ret overrasket

Men altså det ligger i hardwaren eller hvad? man kan ikke bare downloade et eller andet som kan få et moderne grafikkort til at vise de gamle spil i 3dfx mode??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 09-11-04 19:18

Nej 3dfx er en voodoo ting! Nvidia overtog 3dfx, men valgte at hoppe på directx og openGL vognen! Sjovt du nævner det spil, det har jeg osse nydt! langt bedre i 3dfx end uden!

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 22:13

Ja nfs2se er/var et godt spil , men ok jeg må simpelthen bare gøre forsøget og prøve at montere vodoo kortet. (nu skal jeg lige have fundet et mere først) Prøver nok først i den gamle 350'er , den kører med et 8mb ram matrox kort i AGP porten, hvis ikke det hele kortslutter, så vover jeg sq nok pelsen og flytter Vodoo kortet over i den nye pc bagefter.

Vh.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 22:23

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 22:29

Tror du får besvær med at finde drivere til kortet efter win98! Men tvivler meget på at computeren kortslutter! Højst en IRQ konflikt! God vind!

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 22:41

Hov jo tak tedd "Scrafuckeren", som vi har døbt den pc vi satte vodoo kortet i kører Me, og den fandt selv nogen drivere, men jeg tror du har ret når vi taler XP, der er det nok ikke inkluderet i windows driverdatabase længere, kunne man nemt forestille sig... øv, men prøver alligevel, det er sjældent at jeg afskriver den slags på forhånd.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 22:44

arrrr! der skal stå "Scrapfuckeren" , der mangler et p

Vh.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 22:51

Muligvis findes der nogle uofficielle på http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=1

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 23:36

ORV tak , det ser lovende ud

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-11-04 23:55

ha ha ha hvad er det her ?? lige det jeg startede med at spørge om. tjekker det ud en af dagene , ser om det virker

http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=14

Tak tedd du

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 00:43

Hvis det virker behøver du ikke engang installere voodookortet

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-11-04 01:11

Nix, det bår dæjlig, men har lige været ved at downloade noget af det, men det kommer hvist til tage noget arbejde hvis det skal komme til at virke, det består af flere små filer og den ene skal ind i sys reg står der noget om derinde , men ved jeg heller ikke så meget om endnu da, så det kmmer nok til at give flere sprgsmål. nååå godnat og tak for i dag