/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VFLOPPY.SYS
Fra : htd
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 09-11-04 10:08

Følgende besked kommer under hver opstart af PC : "
ERR.5: error finding VFLOPPY.SYS
Err.8: Fake floppy driver not found.
Press any key to boot active partition.
Maskinen incl. diskette drev kører OK. Hvad skyldes det ? og kan der gøres noget ?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 09-11-04 10:18

Det kan åbenbart være mange ting:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=VFLOPPY.SYS&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Dmicrosoft.public.windowsxp.help_and_support
Allerførst ville jeg lægge xp cd'en i drevet og skriv sfc /scannow i Start -> Kør og se om det retter problemet.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om dit OS er xp.
Du kan jo også lave en systemgenoprettelse hvis det er xp

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 09-11-04 11:37

Jeg har en gang set den samme fejl, på min fars computer. Kan ikke huske hvordan jeg løste problemet, men jeg kan huske at det var noget med PowerQuest. Prøv evt. at fjerne det?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-04 13:01

Det er helt klart et Power Quest problem, men desværre er firmaet opkøbt af Symantec der ikke har nogle supportemner om dette.
Prøv at hente og installere denne Regcleaner: http://www.321download.com/LastFreeware/dload/RegCleaner.zip
Du kan så se om der er mulighed for at afinstallere PowerQuest via dette program eller finde registreringsnøglen til opstartsfilen der mangler og fjerne denne.

Kommentar
Fra : htd

Dato : 09-11-04 17:47

Hvad gør programmet Power Quest ? Bare lige før jeg fjerner det !!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 09-11-04 18:08

Drive image program (backup mm)

Godkendelse af svar
Fra : htd

Dato : 10-11-04 09:20

Tak for svaret BjarneD.