/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
word dur ikke
Fra : abella
Vist : 373 gange
160 point
Dato : 09-11-04 09:11

pludselig kan vi hverken bruge eller geninstallere word. Vi kører xp og har opdateret og fik ingen problemer i starten men nu aner vi ikke vores levende råd. Det er word 2000. Kan vi nu ikke bruge det mere mon eller kan I hjælpe os ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-11-04 09:30

Kommer der nogen fejl meddelelser - yderligere oplysninger efterlyses.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-11-04 10:53

" Vi kører xp og har opdateret " - hvad er det, I har opdateret? XP eller Word?

Hvis I prøver at opdatere Word - og det er en piratkopi - er det derfor! Så skal I først afinstallere og derefter installere igen.

Kommentar
Fra : abella

Dato : 09-11-04 13:41

vi har opdateret til servicepack 2, word har aldrig villet opdatere så vidt vi husker. Word er ikke en piratkopi den fulgte med maskinen da vi købte den i sin tid. Vi har prøvet at afinstallere og installere igen men det lykkes ikke rigtigt, installationen bliver fuldført men når vi så skal bruge det så går der bare et par sekunder så lukker det ned og kan ikke åbnes igen. Vi har nu afinstalleret det igen for at se om nogen kan hjælpe os.
Der kommer ingen advarsler overhovedet.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-11-04 14:28

Sådan som du beskriver det kl. 13:41, reagerer Word, hvis det er installeret med en konstrueret kode.

Installerer du Word fra diskette eller CDrom? Fulgte der en licenseret kode med? Hvis du blot kopierer Word ind fra en CD, opfører den sig ligeså.

Kommentar
Fra : abella

Dato : 09-11-04 20:27

vi har installeret fra cdrom og ja der fulgte en licenskode med. Gør vi noget galt ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-11-04 20:45

hej abella ?
det er muligt at fjerne sp2 under:
1. tilføj/fjern programmer i kontrol panel
2. ved at gendanne til før problemmet opstod under
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgandannelse
men hvad siger logbogen der er i xp,er der en fejlkode der måske kan fortælle >>hvorfor<< den ikke vil.
administrator-logbog i kontrol panel
da sp2 er et godt værktøj til at beskytte computeren.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-11-04 20:59

--måske skal i kun gendanne til lige efter at sp2 er indstalleret hvis der er et punkt i systemgendannelses guiden der`

Kommentar
Fra : abella

Dato : 10-11-04 07:03

Vi har forsøgt at gendanne til efter sp2 installation og det hjælper heller ikke. Vi er frygtelig afhængige af netop det program og håber der er en eller anden der kan hjælpe. Er der noget vi skal være opmærksomme på udover hvad der er skrevet om i indlæggene ????
Det kan da ikke være rigtigt at vi skal afinstallere sp2 for word har jo kunnet køre sammen med den ?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-04 07:34

Mit forslag er at afindstallere word igen og så køre et regcleaner program,det kan lyde som
korupte nøgler i regedit som ikke bliver ændret når i genindstallere programmet,altså
regedit beholder de korupte nøgler i stedet for at erstatte dem når i indstallere programmet,
har i ikke en regcleaner så er der en her i kan vælge hvilken som helst af disse men RegSupreme er den letteste at håndtere i kan sætte den til dansk oppe i language,vælg
grundig/deep>start når den har scannet så >vælg i toppen>alle>orden nede i bunden>giv sikkerhedskopien et navn(til gendannelses af hvad i har slettet vis i skulle få brug for
det,hvad jeg ikke tror)så klik på og og genstart pc'en og genindstaller programmet.
programmet er fuldt ud funktions dygtigt i 30 dage så skal man afindstallere det eller
købe det(licens)jeg har selv købt en licens til jv16 powertoll som jeg ser som det bedste program af slaksen på markedet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-04 07:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-04 07:36

så klik på ok og genstart pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-04 07:44

PowerTools

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-11-04 11:12

prøv manse9933 ide`

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 10-11-04 15:12

Prøv office update! Det kan jo være word skal opdateres for at virke!

http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx

Kommentar
Fra : abella

Dato : 11-11-04 11:14

Nu tror vi at alt er prøvet og vi er helt på spanden for det kører stadig ikke. Vi har forsøgt næsten alt der står og har haft hjælp herhjemme fra en anden bruger herfra, der installerede og fik den til at køre, men straks efter hun var gået havde vi problemet igen. Det kan da ikke være rigtigt at vi igen skal ud og købe programmet som har virket helt fint igen hvad ?
Er der dog ingen der kan opklare det lille problem ?????? Hjælp !

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-11-04 11:53

Har du prøvet at søge på Microsoft's hjemmeside?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;328613
Ovennævnte omhandler visse problemer i forbindelse med XP Sp2 og Word/Office 2000.

Du kunne evt. søge via denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;en-us;KBHOWTO
eller evt. kontakte Microsoft.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-11-04 12:55

hvad siger den om fejllen?
se evt under logbog om der er en fejl kode eller løsning af problemmet der,måske den henviser til en side der omhandler problmmet.
(logboen findes under administrator i kontrol panel.
ide` : skriv i kør i menuen start
msconfig
vælg diagnostisk start
genstart og prøv,sæt den tilbage til normal start efter endt forsøg.
-----------------------------
måske skal den have forbildelse med indternettet for at køre.det kræves i sp2 at der åbnes i firewallen for nogle progremmer til at virke,men for at gøre det __nemt__ skriv i kør i menuen start:
firewall.cpl
slå firewall fra ( husk tryk ok derpå),og prøv så word - slå den til efter endt forsøg.
------------------------------
hvis det er en her fra kan hun måske fortælle hvad problemmet evt....

Godkendelse af svar
Fra : abella

Dato : 12-11-04 18:57

Tak for svaret tedd. efter gentagne forsøg virkede det så nu håber vi den bliver der og virker.