/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lydkort vil ikke fungere
Fra : plb
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 08-11-04 20:21

Hej

Jeg har købt og installeret driver til et Creative Soundblaster Audigy ES lydkort.
Jeg havde et onboard lydkort før, så nu skal jeg bare have det nye lydkort til at virke, for at få det til at virke skal man så ikke slå det andet fra eller er der nogen der har en forklaring på hvorfor det ikke vil virke?
jeg kører win 2k

mvh P/lb

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-11-04 20:28

kontrolpanel/enhedhandtering/multimedia/kort deaktiver denne enhed

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-11-04 20:31

du kan osse slå det fra i bios,disable-save and exit - husk at trykke del når pc starter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-11-04 20:31

kontrolpanel/system/hardware/enhedshandtering/lyd/ vælg det onboardlydkort deaktiver denne enhed

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 20:33

jeg har en engelsk version men tror jeg har været i nærheden.. control panel - system - device manager - sound, video and game controllers. men er usikker på hva det er der.. for der er en del.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 20:34

jeg har prøvet i biosen men kunne ikke finde noget med lyd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 20:35

Som rotw siger skal du slette driveren til din tidligere lydkortdriver.

Start->Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering ..find ; Enheder til Lyd, Video og spil. Vælg driveren(-erne) med enkeltklik og [Fjern]

REBOOT ..og når der ved opstart bliver spurgt om driver, installér da den nye fra Windows CD-ROM'en eller den til lydkortet medfølgende diskette/CD-ROM.

Har du ikke en sådan? Så finder vi en til dig, men prøv lige først selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 20:43

har installeret det nye lydkort så nu lister jeg lige op hvad der står derinde i device manager:
audio codecs
bluetooth audio
Creative Audigy Audio Processor (WDM) - skulle jeg mene var mit nye lydkort
creative game port - installerede jeg sammen me driver til mit nye lydkort
legacy audio drivers - måske den ?
legacy video capture devices
logitech mircophone (Zoom)
media control devices
Nvidia(R) nForice(TM) audio codec interface
video codecs

men er ikke helt sikker på hvad for en det er ?
for har ingen anelse om hvad det lydkort jeg har hedder.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 22:00

nu har jeg fået dem til at virke lidt...
Jeg var inde i sounds and mulitmedia - Audio og så valgte jeg en anden i Preferred device.
så virkede lydkortet, men problemet er at det ikke vil virker med mit surround. der kommer kun ud af 2 højttaler og bassen.
så prøvede jeg at gå ind i advanced i sounds and mulitmedia og satte den til 5.1 surround sound speakers.
det hjalp ikke. der skete ikke en noget. den blev ved med at afspille med kun 2 højttalere og bas.
hvordan for jeg det nu til at virke med surround?
jeg har tjekket alle ledningerne 1250 gange og de er rigtigt sat sammen.
så det må være noget software.
nogen der har nogen forslag?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-11-04 22:12

Det onboard lydkort kan sagtens konflikte så et indstikskort ikke virker korrekt.
Hvis du skriver hvilket bundkort du har (MODElnummer) så kan vi fortælle dig, hvordan du slår det fra i bios.

Accepteret svar
Fra : Drystin

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-04 01:01

prøv evt. at find manualen til dit motherboard frem, nogen har jumpers som du skal rykke rundt på for at fra koble dit lydkort eller andre ting som sidder på computeren.

Du kan evt. også skrive her hvad dit mother board hedder så vil jeg gerne prøve at finde en løsning.

for at fjerne en jumper skal du åbne din computer...

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 10-11-04 21:18

Det var noget med nogle jumpers på motherboardet. Men fandt selv ud af det, men ellers tak for hjælpen.
Tak for svaret Drystin.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 11-11-04 11:55

Selv Tak. :)