/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stort problem med SPYWARE..
Fra : Stronzo
Vist : 189 gange
20 point
Dato : 08-11-04 14:21

Hey alle..

Jeg har længe været på jagt efter et spyware-program..!
Har i nogle forslag? Jeg har prøvet at bruge Ad-Aware SE Personal..
Det virkede de første 50-60 gange, men så igår scannede programmet
de første 950 filer og så gik den i stå..! Har i prøvet det..? Hvis ikke, så
kom lige med nogle forslag, ikke !?

På forhånd tak..

MvH Stronzo

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 08-11-04 14:24

Spybot Seacrh and Destroy. Bare søg på goole.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 08-11-04 14:25

Jeg bruger den selv - og den virker hver gang. Husk at opdatere referencefilen.

Har du prøvet at genstarte Ad-Aware? Alle kan jo få en tudse i halsen

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 14:26

Hej Aben_I_Bur..

Spybot Search & Destroy har jeg prøvet, men den var for indviklet og den virkede heller ikke så godt..!

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 14:27

Hej edbhans..

Kan du angive en hjemme side hvor jeg kan downloade det??
Jeg afinstallerede det igår..! Ka ikke finde den igen

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 08-11-04 14:28

Min virker perfekt. Og synes da ikke den er særlig indviklet. Med hensyn til ad-aware, prøv evt. at geninstallere den.
Og som edbhans sagde, husk at opdatere referencefilen. Ellers finder den ikke de nye filer.

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 08-11-04 14:29
Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 08-11-04 14:40
Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 14:44

Har i ikke andre spyware-programmer..? Ad-Aware virker stadig ikke..!

Sikkert en hacker der har lavet noget ved programmet, men det burde
ikke lade sig gøre da jeg har BitDefender 8 Professionel Plus!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-11-04 14:48

Når du kører ad- aware, så stop den, når den har kørt lidt, fjern de ting den finder og kør igen. Stop igen fex efter 20 ting fundet, slet, kør igen osv osv.. På den måde, fixer jeg inficerede computere..
Kig også ind på www.spywarefri.dk
Der er en udmærket scanner, ved navn X- cleaner...

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 08-11-04 14:48

Det kan ikke passe, at den ikke virker. Kan den ikke stå og arbejde - og du oplever det, som den er gået i stå?

Ellers prøv lige at gå herind: http://www.arlet.dk , vælg en langsom computer og derefter x-cleaner. Den er god og hurtig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 14:49

Spybot finder ikke nær så meget som Ad-Aware.
Til gengæld kan den ikke kun fjerne spyware - den beskytter også (så godt den nu kan)
mod at der slipper spyware ind på computeren, hvilket Ad-Aware ikke gør.

Så det er en rigtig god idé at have dem begge to.

Prøv at geninstallere Ad-Aware SE. Det løser ofte problemet.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 08-11-04 14:52

Har du prøvet her http://www.javacoolsoftware.com

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 14:52

Hej Rellom, det hjalp altså ikke ved mig..! :-|

Og edbhans, Igår arbejdede Ad-Aware hele aftenen og lige meget hjalp det..
Men jeg prøver ARLET.DK

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 14:56

Det ser ud til at X-Cleaner virker..!
Kan lige se på det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 14:57

Her kan du læse en test om spywareprogrammer og du har helt ret med spybot - hvilket du også kan se i testen her http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#howes

Men på http://www.spywarefri.dk/index.htm finder du mange gratis programmer der kan sikre dig - således at det er et minimum du får ind på din PC af spyware og andet snavs.
De fleste af programmerne er der en dansk forklaring til på spywarefri så det er rimeligt nemt, du kan også finde forslag til, hvilke programmer du skal beskytte dig med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 14:58

Fint nok med arlet.dk, men X-cleaner er jo ikke en varig løsning.

Og det er altså usmart bare at droppe Ad-Aware, for den er ret sikkert
den bedste GRATIS spyware-scanner i verden.

SpySweeper og Giant er endnu bedre - men så skal du ha' tegnebogen frem.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 14:59
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 15:01

Har du forresten prøvet, om en systemgendannelse kan løse problemet?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 15:04

PS! Jeg kan blive ved, , men mit link er det samme som bentjull's,
som jeg først så, efter at jeg havde sendt mit eget.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 15:04

Du bør også have en reg.cleaner som du finder her http://www.macecraft.com/brief_rs/
RegSupreme, denne er gratis i 30 dage, men helt fantastisk. Du vil blive overrasket over hvor meget den finder i registreringsdatabaseb. Jeg har tidligere brugt nogle freewareprogrammer som var udmærket, men alligevel fandt denne mere end 1400 ugyldige nøgler som kunne fjernes og som de andre ikke fandt. Det kan være med til at optimere din computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 15:09

Rellom > det kan næsten ikke undgåes at man rammer ens

//bentjuul

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 15:11

Men bentjuul.. Hvad gør jeg så når de 30 dage er gået?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 15:17

Så køber du programmet.

Selv har jeg købt SpySweeper - og det er alle pengene værd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 15:17

Så må man enten købe den eller afinstallere den, men den er jo gratis at prøve. Du kan også få links til et par gratis, men prøv denne først.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 08-11-04 15:22

Kan du ikke give mig nogle 'gratis-tip'?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 15:28

Her er en tidligere version, men gratis http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html
men prøv da også den anden i de 30 dage den er gratis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 15:32

Du kan lige få denne også http://www.download.com/3000-2094-10262639.html så har du nok at starte på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-11-04 19:54

Er der nogen der véd,hvad et vil sige, når man bruger 'spybot' og der så komme det samme resultat hver gang, der viser DSO i røde bogstaver og så besked om, at der er skiftet (a change) i registreringsdatabasen, og så en lang linie med H-LOCAL MACHINE/CURRENT VERSION OSV OSV OSV. Hvad skal man bruge den oplysing til, og hvordan kan man rette den ændring i regestreringsdatebasen???
Jeg synes også 'spybot' er vanskelig at håndtere.
Og det er vanskelig at forstå alle de teksniske anvisninger i det engelske hjælpeprogram.
Mvh joan

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-04 23:11

joanjoergensen > Det er en fejl i Spybot, så det skal du bare springe op og falde ned på.

Man må formode, at fejlen bliver rettet, når der kommer en opgradering af programmet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-04 23:22

Og ang. det sproglige, så kan du hente en dansk sprogfil her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

PS! Det passer ikke, når der i artiklen står, at Spybot er bedre end Ad-Aware
til at finde Spyware. Sådan var det for halvandet år siden, da artiklen blev
skrevet, men i dag er Ad-Aware langt den bedste af de to.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-04 23:23

Du skal lige rulle lidt ned på siden for at finde Spybot.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 28-11-04 00:38

Til Rellom.
Mange tak for din oplysninger og undskyld jeg først svarer nu.
M.h.t. at Spybot skulle være bedre end Ad-aware, så har jeg faktisk læst det i her i Kandu for kort tid. siden. Kan jeg så afinstallere Spybot? eller skal man beholde dem allesammen?.Jeg synes det er hundesvært at forsøge at sikre sin PC mod alt det djævelskab. Jeg må have haft et eller andet møg på min PC. - Fornylig, da jeg åbnede, kunne jeg overhovedet ikke styre min mus, den bare fløj hid og did, så jeg fjernede den og installerede den igen, og så gik det bedre.
Jeg er 77 år og gør virkelig meget ud af at sikre min computer, som jeg synes er en vidunderlig ting.

Det er da godt man vover spørge, når man modtager så gode svar.
Mange tak nok en gang.
Joan

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-11-04 00:54

Fordelen ved Spybot er, at den ikke blot fjerner spyware, men også - så godt den nu kan -
beskytter mod, at det slipper ind på PC'en. Ad-Aware - i den gratis version - kan derimod
kun fjerne det spyware, der ér sluppet ind.

Det er derfor en god idé at have dem begge to. Så kan du bruge Ad-Aware til at fjerne
det spyware, som slipper igennem Spybots beskyttelse.

Angående hvordan du beskytter din PC optimalt, så har jeg skrevet et lille tip om det
her: http://www.kandu.dk/dk/tip/9788

Pøj-pøj!