/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartsproblemer i XP-home
Fra : Jorgen_ros
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 08-11-04 07:36

Er der nogen, der kender dette lille iriterende problem.
Når jeg tænder og har kørt loginproceduren sker følgende: Min baggrund kommer frem og så sker der absolut ikke mere.
Ved at eksperimentere lidt har jeg fundet ud at komme videre på følgende måde. Jeg trykker <Ctlr>+<Alt>+<Delete> og vælger jobliste. (Der er så 26 kørende processer). Nu vælger jeg at lukke jobliste ved <Alt>+<F4> og så fortsætter opstarten på normel vis og så vil der være 44 kørende processer. Altså hænger dyret i opstarten.
Jeg har lært, at leve med denne lidt besværlige opstartsprocedure. Jeg er dog lidt bekymret over at min router helt fra starten viser, at der er hul igennem min ADSL forbindelse, men Norton Internet Security starter ikke op før jeg har været igennem proceduren med start og luking af joblisten.

Problemet er først kommet efter opgradering af SP-2. Når jeg afinstallerer denne opdatering, virker alt godt igen. Jeg har prøvet Microsoft helpcenter, men de var ikke til nogen hjælp.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 08-11-04 07:54

Prøv at disable din firewall i SP2. Vi har haft lignende problemer på min arbejdsplads, forårsaget af netop denne.

Den går ind og driller andre programmer i at skabe forbindelse til router og internet, og så stopper programmerne fordi de ikke ved hvad de skal gøre.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 08-11-04 08:22

Afinstall SP2 tag en brugerdefineret opdatering og hoæd dig til sikkerhedopdateringerne.Der ligger en masse i SP2 ,som kan og gør,kollidere med forskl pogrammer.Bla "Samlet Bluetooth-brugerflade og "Let tilgang til trådløs sikkerhed".Du kan ved nyinstall tilpasse dine pogrammer til at køre med SP2 eller du kan tilpasse SP2 til at køre med dine pogrammer

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-04 11:15

Opstartsproblemer kan som oftest fejlfindes med et lille Mircrosoft program, som hedder bootvis. Af uransaglige grunde har MS fjernet dette program fra deres download center, men du kan hente det her: http://www.soft32.com/download_19687.html

Start med "Trace" -> Optimize system.

Hjælper dette ikke, så kik på den grafiske fremstilling af opstarten, og fokuser på drivers som af en eller anden grund er meget lang tid om at blive "loaded"

Mvh

Acronym

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 08-11-04 15:41

Ved ikke om det vil virke, men du kunne evt. prøve at lukke hver enkel processer. Indtil maskinen fortsætter indlæsningen af systemet. Så kan du se hvilken en der er synderen. Selvfølgelig skal du ikke lukke de processer som du ved er nødvendig for at windows kan køre.

Godkendelse af svar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 08-11-04 17:42

I skal alle have tak for svar. Jeg valgte dog Acronym's forslag for det så ud til at være det letteste at gå til og det virkede med det samme.

Tak for svaret acronym.

Jeg hentede, installerede og valgte Trace og Optimize system og ved genstart virkede det som det skulle. TAK.
Jeg ved dog bare ikke hvad problemet har været og skulle måske have startet med Next Boot, men skidt det virker nu.