/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
David Lynch agtig bog?
Fra : A_MADE
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 07-11-04 22:22

Er der nogen der kender nogen bøger som har lidt samme stemning som David Lynchs film??

Ps. Er Rabbits god??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 10:01

'Fra tid til anden' : http://www.scifisiden.dk/bogomtale.asp?nr=31 og 'Barbenet i hovedet' af Brian Aldiss.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 09-11-04 19:32

Hvilken er mest interresant?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-04 19:57

[hør] 'Fra tid til anden' er måske den mærkeligste/mest tankevækkende ..på det 'indre' plan = Hovedpersonen. Nærlæser du denne historie vil du finde både ; deja-vu og parrallel oplevelser ....pakket ind i medicinal-industriens sidste opfindelse

Fortællingen på det 'ydre' plan = Miljøet; i 'Barbenet i hovedet' er måske mere 'realistisk', men næppe mindre besynderlig. Vesten er blevet raket-angrebet af Kuwait med Psyko-Kinetiske Aerosoler !!! Intet er, hvad det giver sig ud for; et rockband på rejse, Frankrig har holdt sig neutral og derfor uden for 'konflikten' ???

Begge dele meget Lynch agtige .... og det er svært at finde ud af, hvor i 'universet/tiden', man befinder sig ..hvornår ?

Sjovt at disse mesterværker er skrevet for så længe siden

....men læs lige videre :

En sociologisk/etnologisk trilogi du bør læse er :

1.) Sikastra : En beretning om jordens undergang
2.) De Sirianske eksperimenter.
3.) Ægteskabet mellem Zone 3, 4, og 5.

Pro-/Epilog : Repræsentanten fra Planet 8. m.v...............

Mere end Sci-Fi !!!

...af den engelsk/sydafrikanske forfatterinde : Doris Lessing : http://lessing.redmood.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : A_MADE

Dato : 10-11-04 15:47

Tak for svaret. nu kommer jeg sq i gang med at læse igen. glæder mig