/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Acrylmaling
Fra : 888
Vist : 902 gange
50 point
Dato : 07-11-04 22:06

Vil gerne begynde at male med acryl, men skal man bruge "specielle" pensler, og hvad gør man dem rene i??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 22:11

vand til rengøring sålænge du ikke bruger diverse midler derudover.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 22:34

Prøv at se her: http://www.harald-nyborg.dk/ KLIK PÅ BEKLÆDNONG OG FRITID KUNSTMALERGREJ

Accepteret svar
Fra : ppaaske

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-04 22:40

Hej 888
Jeg er uddannet dekoratør og leger også en del med forskellige hobbys.
Du kan købe penslerne i dvs. hobbybutikker eller på denne side: http://www.sitecenter.dk/hobby-bixen/malingpensler/
på side er der også et katalog hvor du kan se de forskellige pensler, de koster fra 5 kr. og op efter.
Eller du kan se på denne side som er rigtig god og efter min mening den bedste side: http://www.kunstnerartikler.dk/hp/bindex.htm

Du gøre rigtig nok penslerne rene med vand eller diverse midler, som også kan købes i dvs. hobbybutikker. Pensler kan gøres våde inden brug, for at undgå, at malingen sætter sig fast i metalsamlingen. Hvis du gerne vil snuse lidt til det inden den store investering kan du også godt bruge de pensler man også bruger til oliemaling, de er tit på tilbud i dvs. supermarker, så kan man altid prøve sig lidt frem i starten. Men ellers er der mange tips at få på den sidste hjemmeside jeg skrev.

God fornøjelse - Pia

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 00:57

Rengør med vand og evt. opvaskemiddel, bare husk at skylle penslerne godt bagefter.
Dernæst, gode pensler er ofte meget afgørende for resultatet man får, og det indtryk man får af at prøve forskellige typer maling.
Jeg synes, at de billige oliemalingpensler ikke er så gode til acrylmaling fordi de er lidt for stive i børsterne.
mvh dova

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-11-04 05:59

De billige oliemalingspensler er lavet af svinebørster, og skal derfor tørre ind i mellem. dova gav en god opskrift på rengøring af pensler. Det er en god ide at besøge en af specialbutikkerne, og se, eller snakke med en der har malet i flere år, da du så kan få en masse gode råd, sådu ikke spilder dine penge på dårlige oplevelser.Hvor i landet bor du, så kan jeg måske hjælpe med at finde en god foretning at ose i, ......... eller en kolega.

Mvh
A.C.Rosmon

Godkendelse af svar
Fra : 888