/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Forslag til lydkort
Fra : plb
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 07-11-04 19:47

Hej

jeg skal have købt et lydkort.. det skal have 5.1 surround ellers er der ikke noget andet specielt.. det skal selvfølgelig også kaste noget godt lyd ud...
er der nogen der har forslag?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : NAANsoft

Dato : 07-11-04 21:23

Der er flere ting, som afgør hvad et "godt" lydkort er - og det er ikke altid gjort med bare at købe det dyreste... Hvis du ikke vil føle dig helt snydt, når du spiller spil og ser film, så vil jeg umiddelbart anbefale Sound Blaster® Audigy® 2 ZS Platinum (kan fås fra kr. 1661,- , set hos http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=CRESBAU2ZSPL).

Sagen er en helt anden, hvis du selv vil lave seriøs og prof musik, dvs. hvis du komponerer og bruger lydkortet ved brug af software synthesizers (som f.eks. VST-instrumenter). Her går alle bølger højt, men den generelle tendens er, at Creative er YT! - i det tilfælde skal du gå efter TerraTec's kort, eller tilsvarende.

Håber det hjalp!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 21:25

Hej plb

Jeg har en IBM ThinkPad R40. Som i de fleste LapTop's er det indbyggede lydkort elendigt, jeg har derfor købt et eksternt der kører via USB-porten. Det hedder Creative-SoundBlaster og er rigtigt fedt. Jeg gav 433,75 kr. for det inkl. moms. Jeg er meget tilfreds med det.

Hvis du ikke har LapTop, er der andre muligheder. Find dem ved en søgning på www.edbpriser.dk.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 21:26

Hej plb

Jeg har en IBM ThinkPad R40. Som i de fleste LapTop's er det indbyggede lydkort elendigt, jeg har derfor købt et eksternt der kører via USB-porten. Det hedder Creative-SoundBlaster og er rigtigt fedt. Jeg gav 433,75 kr. for det inkl. moms. Jeg er meget tilfreds med det.

Hvis du ikke har LapTop, er der andre muligheder. Find dem ved en søgning på www.edbpriser.dk.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 18:46

Jeg har nu købt et Creative SoundBlaster Audigy ES.
Men hvordan for jeg det til at virke?
Jeg har sat det hele til og installeret driver men der kommer ikke rigtig noget lyd.. skal jeg disable det gamle onboard lydkort og hvordan gør jeg det?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 19:24

Ja det gør det jo ikke med lydkortet alene. Du skal også koble nogle højttalere til lydkortet eller som minimum indsætte et headset i den dertil beregnede udport på lydkortet. Hvis det er iorden, ved jeg ikke hvad du har gjort galt. Jeg vil da tro at allle nødvendige oplysninger står i de papirer der fulgte med lydkortet.

Nu er jeg ikke sikker på om du har en PC eller en LapTop og om det lydkort du har købt er et eksternt eller et Internt?

Fortæl - Fortæl.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 19:42

Jeg har en PC og det er et internt lydkort.. jeg har sat højttalere til..
Jeg købte det bulk så det var kun med selve kortet og drivere..

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-04 20:09

OK. PC og Internt lydkort har jeg ikke en Sk.. forstand på. Men prøv en Google-søgning på Creative SoundBlaster Audigy ES. Det kan jo være du kan finde noget vejledning.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 20:15

okay.. jeg, jeg at jeg vil prøve eller stille et spørgsmål i MS kategorien...

Tak for hjælpen arne.jakobsen.