/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
længere bærbar batteri
Fra : JacobS.
Vist : 529 gange
33 point
Dato : 07-11-04 19:27

Hej med jer.

Jeghar en acer 2001 travelmate med intel celeron procsser.
Den holder batteriet i 1½ time.
Kan man få et batteri så det holder længere tid, og hvad koster det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-04 19:38

Se om batteri.dk har noget du kan bruge.
http://www.batterier.dk/

Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 43 point
Dato : 07-11-04 19:43

de holder normalt ikke længere men, du kan vælge at købe et extra batteri af samme slags så har du 2 og veksle mellem...

har selv gjort det med min acer...

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-11-04 20:15

er du fingernem og har lidt snilde , så kan du bygge dit eget lille batteri pack

af de genopladlige 2300 mAh

f.eks. 15*1,2 volt = 18 volt /2300 mah
og hvis man nu laver 3 af den slags og paralel forbinder dem får du 18 volt / 6900 mah

men det kan jo også gå hen og blive til slæbebar
hvad står der f.eks på det du har nu ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-04 20:41

Sådanne batterier, har det lige som mennesker, de bliver mere og mere sløve med alderen.
Det er vel nok en god ide at have strømforsyningen med, hvor der er tilslutningsmuligheder.
Hvis den skal bruges i bil, så findes der speciel kabel som kan hæve spændingen fra de 12 volt, op til den spænding som skal ind i din PC. De kan varieres fra ca. 17 volt til 22-23 volt.
Hvis ingen af disse muligheder er til stede, så er der kun en eller anden form for ekstra batterier, som kan løse dit problem.

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 08-11-04 15:24

HVIS du nu har adgang til et VISA kort eller lignende, så kan jeg varmt anbefale dig, at gå på www.impactcomputers.com og se efter nyt batteri dér.. Har selv lige købt til min Compaq Presario 1400 og slap med 457,- incl fragt, istedet for 1750,- i DK.. Det er da en besparelse der kan forstås

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 08-11-04 15:27

Hov jeg glemte helt at sige, at det vel og mærke var et ORIGINALT Compaq batteri der dukkede op.. Jeg bestilte Tirsdag aften, og posten var her med det Mandag formiddag.. SUPER..

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-11-04 17:28

Jo men jeg vil bare gerne have et batteri der holdere længere. mit computer er ikke ret gamle, så hvis jeg bare køber et alm. batteri bliver det jo ikke bedre!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-11-04 17:30

Kan man købe sådan at der er 2 batterier i på en gang?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-11-04 17:31

Kan man købe sådan at der er 2 batterier i på en gang?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 09-11-04 18:42

Ja... du har et i bærbaren og et der er ladet op...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 09-11-04 18:42

Ja... du har et i bærbaren og et der er ladet op...

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-11-04 04:26

ja du kan sagtens få sådan en lavet , men spg er nu hvormeget vil du betale og hvor stor skal den være i volt/mha
(volt + ampere )
og hvormeget bruger du din pc inden du kan komme til et stik hvor du kan få ladet diine batterier op ?
for den må da ikke løbe tør på 1½ time for sådan en maskine bruger ca mellem 1½ - 2 amp
dvs. at det er et dårligt batteri du har i .
og det er er derfor jeg spurgte " hvad står der f.eks på det du har nu " for så kan man regne sig frem til det

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 13-11-04 16:48

Tak for svaret er_du_klog.