/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton 2004 eller 2005
Fra : JacobS.
Vist : 480 gange
80 point
Dato : 07-11-04 11:53

Hej med jer.

Jeg skal snart til at opgradere mit norton antivirus 2004, sådan jeg kan opdatere 12 måneder.
Jeg går og overvejer om jeg skal skifte til 2005.
Hvilke fordele er der ved det?
Hvad for nolge forbedringer er der?
Er det det værd?

JacobS.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 07-11-04 12:18

Er Norton Antivirus 2005 på gaden i Dansk udførelse, jeg har ikke set den.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 80 point
Dato : 07-11-04 14:04

2005 har bl.a orme protection. Og så er det sp2 kompartibelt! Virus engine er osse blevet forbedret, så alt i alt er det altid en god ide af opgradere til den nyeste norton!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:08

Jeg har 2004 og sp2 og det fungere da fint nok!

Det jeg tænkte var at jeg kunne gøre en de følgende muligheder:

1. Jeg kan opgradere så jeg kan opdatere i 12 måneder med mit nuværen norton 2004 for 260 kr.

2. Eller jeg kan købe det nye norton 2005 for 450 kr. dvs. at jeg kan give 190 kr. mere og så få 2005 plus 12 måneders opdatering (For der er vel 12 måneders opdateringer med norton 2005, er der ikke?)

Hvad synes i jeg skal gøre?
Det var nok en ide at sige at jeg downloader ikke noget, kun opdateringer, jeg bruger msn hotmail. Men jeg går på nettet dagligt.

Fjerner den også spyware?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 18:12

Nej den fjerner ikke spyware!
Den er lidt bedre end 2004, men om det er 190 kr mere er op til dig!
Med det internet mønster du har vil jeg mene det ikke er nødvendigt!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:22

er det 2004 eller 2005 der ikke fjerner spyware?

Kan man få et program der fjerner spyware?
Fjerner 2005 spyware?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 18:25

Nej der skal du bruge et program som spybot eller adaware!
Et antivirus program kan ikke skelne mellem programmer man selv installerer på sin computer med mindre de indeholder virus/worm/trojan!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 07-11-04 18:27

Begge fjerner ikke spyware.

Her er en god side til dig: http://www.arlet.dk

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:27

Har jeg behov for et spyware program med mit brug?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 18:29

Måske! Hvis du surfer er det næsten umuligt at undgå sider der spørger dig om du ikke vil installere et eller andet! Siger du ukritisk ja til det, så er du i farezonen!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:31

jeg har downloadet ad-ware eller hvad det nu hedder................ går det ind og forstyrre norton?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 18:32

Nej det burde det ikke gøre!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:34

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 18:55

Hej tedd. jeg har nu scannet min computer med ad-aware!
og selvom jeg ikke har downloadet noget, så fandt den 35 af noget der hedder: "miner date" hvad end det så er og dem har jeg slettet så det er et godt og grundigt program! og så er det med auto update!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 18:56

Godt nok så

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-11-04 19:06

TEDD!!!!!!!!!!!!!!!!! der står når jeg åbener norton under options så er der en katagori der hedder others threats to scan og der står der spyware og adware!!! hvad siger du til det?
Og de 35 jeg fandt skrev den at det var af risikoen LOW!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 19:46

At Norton ikke er særlig god til spyware