/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nyt hardware
Fra : frederikshavn
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 06-11-04 23:49

jrg har lige købt et nyt grafikkort mkr.nvidia geforce fx 5200 128mb ddr ram.problemet er,at efter jeg har inst.det og vil starte op,er der kun nogle lodrette streger på min skærm,kan slet ikke se noget billede,men kan ane at der sker et eeller andet bag de streger
har win xp pro
board MSI k7n2 delta 6570

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-11-04 23:53

Er der heller intet billede under opstart? Sidder kortet ordenligt i? Stikket til monitor?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 06-11-04 23:58

der er kun streger,også under opstart,of kortet sidder rigtigt,det siger klik når jeg sætter det i,den hvide lås låser grafikkortet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-11-04 00:07

Det kunne lyde som hertz´ne eller kort-driverne driller.

Hvad sker hvis du starter i fejlsikret tilstand.? (Tryk på F8)

Kortet kan jo også være defekt, selv om det er nyt.!!

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-11-04 08:56

kig lige efter hvilken spænding dit kort skal have og gå så i bios og kig der om det er den rigtige spænding men det kan også være kortet der er defekt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 12:00

Lodrette streger..................står denklar til at vise TV-film

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-04 13:57

Hej
Lige et par spørgsmål så alle os experter kan spore os ind på problemet.
Skifter du kortet ud med et andet, f.eks. fra et AGP til et nyt AGP?
Skifter du kortet fra et PCI kort til et PCI kort?
Skifter du fra et onboard kort til et AGp eller PCI?
Har du fulgt proceduren med at skifte driver. Du skal først med det gamle kort i afinstallere driveren til dette, så maskinen køre på VGA.
Derefetr skifter du kortet, genstarter maskinen, her skal der komme billede på skærmen i VGA, gør der det, genstarter du maskinen i fejlsikret tilstand og installerer driveren til kortet, og det er dejlig nemt med et GeForce, da alle deres kort bruger samme driver, lige nu har den version 60.77 hvis jeg husker rigtig.
Hvis kortet er et AGP-kort skal du være opmærksom på at mange nye bundkort kun kan tåle at der sættes et AGP kort i på 1,5 volt, og mange kort kører med 3,3, volt, hvis du sætter et AGP-kort i som skal have 3,3 volt og soklen kun understøtter 1,5 volt skal du nok regne med at dit bundkort er brændt af. Du kan så måske være "heldig" at kun AGP-soklen er stået af, så kan du jo altid købe et PCI-grafik-kort. Hvis kortet er et AGP-kort skal det passe til hvad bundkortet understøtter, du kan f.eks. ikke få et 4xAGP kort til at køre på en 2XAGP sokkel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 13:59

Sådan et kort er jo designet til at køre i vga mode under opstart! Hvis du osse har lodrette streger der, er kortet, eller AGP porten defekt, eller osse understøtter din komputer kun 1 X AGP og kortet kan kun køre med mindst 2 X AGP

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-11-04 16:53

Tak for svaret Brassovitski.det var defekt,selvom det var nyt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-11-04 17:11

Det var jo det manden sagde...