/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Repair efter install af service pack 2.
Fra : poulgrandahl
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 06-11-04 23:39

Jeg har installeret service pack 2. Det er forløbet rimeligt
Men så da jeg ville lave repair fra min XP proff. Cd. skiver den at det er en nyere version jeg skal installerer med, og at jeg skal komme den nyere XP CD version i for at repair (installerer). Den installerede XP pro.der er installeret i min PC nu, er den samme som jeg nu vil repair fra.
Er der nogen der er kommet ud for det samme, og hvad er løsningen??

Kommentar
Fra : xick

Dato : 06-11-04 23:52

Hvorfor vil du reparere? Vil du reparere fordi du ikke vil have SP2 mere, eller fordi du skla have rettet et problem, men beholde SP2 ?

Hvis du ikke vil have SP2 mere, skal du bare afinstallere den først fra kontrolpanelet...

Hvis du vil beholde SP2 installeret tror jeg du kan løse det ved at lave en slipstreamed win-xp cd... det vil sige at du integrerer SP2 med dataene fra din originale cd.

Læs mit tip om det: http://www.kandu.dk/dk/tip/9318

Håber det hjælper...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-11-04 23:58

poulgrandahl!
hos mig er det nøjagtig det samme og det er det forresten også hos min nabo
det må vi nok leve med
jeg overvejer dog meget at formatere comp. for at komme af med SP2
det har faktisk ikke været andet end bøvl med den efter at jeg fik SP2

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 07-11-04 00:05

Jeg er godt klar over at jeg kan afinstallere i kontrolpanelet, men jeg synes at det er
noget besværligt, at skulle afinstallerer først for at kunne repair.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-04 10:51

Ifølge min logik (og det er ikke sikkert den gælder ) er SP2 jo nyere end samtlige XP'er, medmindre, der er kommet en XP 2004 - og det er der jo nok.

(den har de regnet godt ud hos MS :o/ ).

Ergo skal man købe en nyere XP for at kunne reparere med SP2 installeret.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 11:54

Det lyder som en ond cirkel - men sådan er det også med SP1 som jo lægger nyere og bedre systemfiler i stedet for de oprindelige XP systemfiler...............så derfor er det lidt bøvlet at repair en opdateret XP.
Men jeg spørger også om du ikke kan gendanne hvis den er i udu.

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 07-11-04 15:35

Emesen Hvad mener du med at gendanne i udu.
Hvis du mener fra installations CDen, så er det jo den jeg ikke kan installerer fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 16:13

Ja det står lidt kryptisk - jeg mener om du kan gendanne til et gendannelsespunkt.
Sådan:
start>hjælp og suport>tryk på genoprettelse/gendannelse og se om der er markeret nogle datoer og hvad der står ud for disse datoer.
du kan rulle i kalenderen med pilene.

Godkendelse af svar
Fra : poulgrandahl

Dato : 31-01-06 01:26

Tak for svaret Camillasmoster.