/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Valg af trådløs netværksrouter
Fra : samson04
Vist : 1739 gange
50 point
Dato : 06-11-04 21:42

Skal give trådløst netværksrouter og netværkskort til familiemedlem. Har snuset rundt på nettet, og ud fra diverse anmeldelser nået frem til 2 routermrk. Nemlig: Linksys WAG54G og Sandberg 54G. Anmeldelse m.v. er dog oldies!! (1-2 år). ER der nogen, der har up to date erfaring med disse routere!!

Samt hvilket PCI kort kan anbefales!

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 22:34

Blander mig lige.... da vi fik ADSL for et par måneder siden blev vi frarådet "trådløs", da vi har zinktagrender og skotrender på taget. Det kan give forstyrrelser, fik vi at vide....
Bare for at gøre opmærksom på det

M.v.h.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-11-04 23:00

jeg bor i rækkehus (27 ialt i bebyggelsen) vi har Zinktagrender
jeg har en linksys router på loftet under tegltaget
i 4 andre huse er der hos naboer plac WUSB11 fra linksys
længste afstand er ca. 45 meter
det kører glimmerende

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-04 23:02

alt linksys udstyr er købt hos
http://www.elsborglink.dk/
der har vi også fået god rådgivning

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 06-11-04 23:11

Hej !

Jeg har selv et lign. setup og kører med Trendnet. Har lige skiftet fra Linksys, da jeg ikke havde det store held med den router. (Routeren var sikkert ok, men den og jeg kunne bare ikke forenes

Jeg har iøvrigt en del zinktagrender og skotrender bor i et hus i 3-plan og har fuld modtagelse både på loft og i kælder, så jeg tror ikke altid zink tagrender gør nogen forskel.

Mbth

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 23:16

Tja.. jeg har nu ik´forstand på det... vi tog TDC's ord for gode varer, men kan nu se, at de selv reklamerer med TRÅDLØS. Nå, men kablerne her i huset virker da i det mindste !

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 07-11-04 10:03

Man skal høre meget før ørene falder af.
Der er så meget der indvirker på udbredningen af et signal, så at zinktagrender skulle være den store synder - får mig til at grine - det kan godt være der smutter nogele meter, men hvad så med din radiator, tykkelsen af dine vægge, de jernrør der løber i væggen eller gulvet for slet ikke at tale om el-installationer eller hvad med når du starter microovnene eller kaffe-maskinen.
Jeg har oplevet 1 sted der var problem med at række indendørs (mere en 40 meter), det blev løst med et ekstra accesspoint (sat til at repeate, så kun størm kabel til den).
Det var vel ikke fordi han ville lave kabel installationen ??

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 07-11-04 10:34

Næh nej! Min mand er elektriker og har selv trukket kabler. Men advarslen skyldes nok en meget speciel facon på vores hus og de 2 steder, computerne står.

Hjælp.. jeg skulle aldrig ha' rodet mig ind i det her... står af nu!

Godkendelse af svar
Fra : samson04

Dato : 07-11-04 12:13

Tak for svaret !!!

Var selv på Linksys hjemmeside. De henviser til Elecktric City og TDC, men som sædvanlig kan man ikke se en døjt på deres hjemmesider, udover gl. produkter. Jeg er også selv mest til Linksys.