/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Plasma TV. Hvad skal man gå efter???
Fra : Tobster
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 06-11-04 17:29

Jeg står og vil ud at købe et min 42" plasma/LCD TV, men hvad skal jeg kigge efter?
Opløsning mv???

Er der nogle specielle modeller/mærker derude lige nu som er værd at kigge på.

Vi taler om prisklassen mellem kr. 20.000 og 25.000.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 06-11-04 17:34

du skal gå efter en LG skærm de er super gode
jeg har en ven der sidder i fonas indkøbsafdeling han anbefaler klart en LG skærm jeg skal have en på et tidspunkt med finansministeren siger nej lige for tiden

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-04 20:45

smut:
LG skærm?? Er du sikker på det er det, det hedder?
Jeg mener man skelner mellem plasma og LCD skærme.
El-giganten har i dag Samsung 42" plasma til 19.499 kr nedsat med 5500 kr.
Du spørger hvad du skal kigge efter (nu kunne jeg blive fristet til at sige billedet,men jeg skal nok lade være),
ah lidt er der vel om det,men de kloge siger under 42"så skal det være LCD, og fra 42"skal det være plasma.
Du må tage chancen og købe et,jeg har da ikke hørt noget dårligt om nogen mærker,
så held og lykke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 06-11-04 20:56

det er mærket der hedder LG
og det er en plasmaskærm

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-04 23:20

smut:
Ok,vi må se og få fat i nogen stykker.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-11-04 08:52

yep....
jeg ville nu være tilfreds med en enkelt til stuen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-11-04 11:11

smut og andre:
Hvad med en projektor?
Lærredet op i loftet til at trække ned,og en projektor til 12-14.000kr.
Se det ville jo nok være et billede der ville noget.
Der vil nok blive lidt roderi med at få det anbragt,men der er vel nogen der har fundet ud af det,
så kan vi vel også!
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 15-11-04 12:45

HUSK at et plasma TV er groft sagt bare lysstofrør, og som de alm lysstof der bruges til belysnng, så brænder de ud på et tidspunkt!!! Så overvej kraftigt at investere i et LCD i stedet (ved godt at de er meget dyrere).

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 15-11-04 12:46

HUSK at et plasma TV er groft sagt bare lysstofrør, og som de alm lysstof der bruges til belysnng, så brænder de ud på et tidspunkt!!! Så overvej kraftigt at investere i et LCD i stedet (ved godt at de er meget dyrere).
Hvor længe en plasmaskærm holder før den brænder ud tør jeg ikke svare nøjagtigt på, men vil skyde på en 7 års tid.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 15-11-04 19:24

den GL plasmaskærm jeg havde kig på havde en levetid på ca 30000 timer og et tv er tændt mellem 1500 og 2000 timer om året så det må være 15-20 år og så har man vel fundet på noget der er smartere og så skal det jo alligevel skiftes ud.
køb det og glem hvad det er værd om 5 år elektronik er nøjagtig lige så dårlig en investering som en ny bil du kan kun tabe penge

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 16-11-04 09:19

Smut> Det er helt korrekt, men ved levetid forstås at den er brændt HELT ud, så du kun har max 50% tilbage af den oprindelige "styrke". Allerede ved 20% reduktion af styrken begynder det at være ubrugeligt :(
Men det går der selvfølgelig også et par år før sker...

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 20-11-04 20:46

Hej Tobster

Jeg er ikke ekspert, men udfra hvad jeg har hørt, så må jeg give zaibotdk ret.
En plasmaskærms farvegengivelse forringes allerede efter 3 - 5 år, og efter endnu et par år, er den utålelig at se på.
Men det er altså bare noget jeg har hørt - men flere gange !
Og se nu bare - 20" LCD i Kvickly til kr. 5.000,- - så det varer nok ikke længe førend 42" fåes til "menneskepenge".

Hilsen Frank

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 22-11-04 09:09

En anden ting er respons tiden!
En LCD er ALT for langsom i forhold til andre typer skærme.
Hvis man ser meget sport (hvor der er hurtige bevægelser) så vil du hurtigt opdage at en LCD ikke "kan følge med"!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-11-04 11:07

Hm,jeg beholder det gamle dampfjernsyn lidt endnu.
Hilsen Keldd