/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kontrol af hastighed mellem flere pcer.
Fra : tullenulle
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 05-11-04 23:19

Hej.
Nogle som kender et godt og let at bruge prg. til at styre hvor meget båndbredde jeg ønsker at hver pc skal kunne bruge ??
F.eks sådan at jeg selv kan give drengens pc 25% af båndbredden min datters pc 25% også samt min egen de sidste 50 % ??

Håber på et svar..

MVH Theo.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-04 23:42

Der er denne mulighed http://www.netlimiter.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-04 10:26

Jeg kan ikke helt se dit problem, men kommer selvfølgelig an på hvordan du har bundet hele systemet sammen.
Jeg har en ADSL 512/128 forbindelse og via en Router fordeles det til 5 maskiner, hvor vi ofte har 4 kørende.
De to og somme tider tre henter tit og ofte filer hjem af 5 Mb størrelsen, uden at det kan mærkes nævneværdigt.

Routeren fordeler selv trafikken og download hastigheden syntes ikke at blive svægget i forhold til hvis jeg kun har en enkelt tændt.

Hvordan hænger dit system sammen???

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 06-11-04 13:13

jeg har en router "en af de gamle cisco 677" som er forbundet til en svitz (tror nok det staves sådan) hvorfra alle pcer er forbundet.. jeg spiller en del over nettet og vil derfor gerne kunne styre de forskellige hastigheder...
Att Jakjoe: Vil lige prøve at tjekke netlimiter, måske det var noget...

MVH Theo.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-04 13:35

Er det ikke nok med Routeren? Den har vel også indbygget en Switch (4 porte)?
En ekstra Switch er mest for at flytte en del af tilslutningerne til andet sted i huset, hvormed man kan nøjes med et enkelt kabel mellem Router og Switch.
Hvis de begge understøtter 10/100 mbit og kablerne er gode CAT5, så burdet det ikke betyde det helt store, med mindre du har en forbindelse med lav hastighed.

Hvad slags opkobling har du og hvor hurtig???

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 06-11-04 16:17

hej.
nej det er som jeg skrev en gammel cisco og der er kun en udgang i den..
men har fundet et program på nettet som løste mit problem..
Slut på indlæg.

MVH. Theo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-11-04 17:46

Hvis du vil have flere indlæg, så må du gerne lukke spørgsmålet
Tryk Accepter ud for det svar du mener er det bedste.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 02-01-06 16:30

Tak for svaret jakjoe.