/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bøsning
Fra : eau
Vist : 3214 gange
100 point
Dato : 05-11-04 15:52

Hej
Min Opel Astra 1.6i fra 1994 har lige været til syn. Den blev betinget godkendt. Fejlen var , bøsning i forhjulsophæng defekt.
Er der nogen der ved hvad det er for en bøsning , så jeg kan købe en ny???

EAU

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-04 17:17

Det er nok bærekuglen, og den kan du ikke stå og makke med selv, men de klarer det hurtigt på et værksted, da det er en sliddel der tit går. Det skal bruges donkraft og trykluftværktøj, så jeg foreslår 1 time på Opelværksted, så er den klar. Der er nok også en fast tarif de må tage for det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : macau

Dato : 05-11-04 18:40

det kan evt også være dine bøsninger i dine bærearme der er slidt,det hælder jeg lidt mere til end at det skulle være bærekugler.men begge dele kan man nu selv skifte og spare de dyre regninger ved opel.

macau.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-11-04 18:43

Hvis det står bøssning så er det ikke bærekuglen. Jeg ved ikke hvilken bøsning det er men det er som regel ikke noget man kan lave selv uden det riktige værktøy. Bilen må muligens spores bagefter. Du trænger ikke ta på Opel værksted. Det er mange autoværksteder der er billigere end mærkeværkstedene.
alimak

Accepteret svar
Fra : macau

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-04 18:49

var lige inde og tjekke,,,du kan få både bærekugler/styrekugler/bærearme samt bøsninger ved højer autodele.men det betinger jo at du selv kan skifte det.

Macau.

Godkendelse af svar
Fra : eau

Dato : 19-05-05 21:52

Tak for svaret macau.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 19-05-05 21:59

husk at den skal spores bagefter,,,det er ret vigtigt