/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling/tapet til vådrum
Fra : P_K
Vist : 789 gange
50 point
Dato : 05-11-04 00:00

Hej alle!

Jeg har netop købt en andelslejlighed fra 30'erne med et lille badeværelse med klinker halvt op til loftet. Jeg skal have malet/tapetseret den øverste del, men ved ikke, om der er nogen form for maling/tapet, der kan tåle at vand bliver sprøjtet direkte på, for det er i praksis hvad der sker, når man tager brusebad! Nogle forslag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 00:04

Det bedste er glasvæv, som så bliver malet med en maling beregnet til vådrum.
Det er let at arbejde med, og er meget holdbart.
mvh dova

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 00:06

Skal der så ikke også noget specielt klister til at holde det fast på væggen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 00:07

Jo, man kan også få noget ekstra holdbart glasvævklæber til formålet.
mvh dova

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 05-11-04 00:07

du skal bruge glasvævsklæber "til vådrum"
mvh
jorren

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 00:08

Er det dyrt?

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 05-11-04 00:11

lidt dyrere end det almindelige, men du skal formentlig ikke bruge særlig meget, det fås i 1 liter, mit gæt er under 100 kr for klæberen
Jorren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 00:12

Puha, jeg kan ikke sådan lige huske priser på det. Glasvæv og klæber er ikke så dyrt.
Malingen er nok det værste, men hvad kalder du dyrt?
mvh dova

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 00:15

Arh, hvis det kostede adskillige hundreder af kroner for en lille bøtte lim, ville jeg have syntes, at det var dyrt! Ved I, om alle tingene kan købes i f.eks. Silvan?

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 05-11-04 00:15

det kan de

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 05-11-04 00:18

alt. kan du også få det hele hos Flügger, lidt dyrere men bedre kvalitet især for malingen, afhængig af farve sparer du måske 1-2 overmalinger

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 05-11-04 00:19

og der kan du også få proff. rådgivning om arbejdsgange, materialevalg og mængder hvis du har målene med på antal kvadratmeter væg

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-04 00:22

Nu ved jeg ikke hvor stort dit badeværelse er, men jeg vil tro du kan få alle materialer for 5-6 hundrede.
Og det kan du købe hos alle byggemarkeder, der er det som regel billigere end farvehandleren.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 00:26

Tak for svarene....I har givet mig lyst til at komme igang!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 00:28

Selv tak, og god fornøjelse med projektet.
mvh dova