/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hvordan bliver min kanin renlig
Fra : ppaaske
Vist : 4941 gange
50 point
Dato : 04-11-04 17:49

Jeg har vendes sødeste unge han kanin.Han er en fransk vædder og kun 10 uger gammel. Jeg har haft ham en uge, og han kommer allerede når jeg kalder på ham. Jeg ville gerne at han kunne lære at gå på katte bakke, så han kunne være ude hele tiden. Men jeg syntes han laver alle steder også i hele buret. Hvordan lære jeg ham at være renlig?

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-11-04 18:02
Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 04-11-04 18:02

Du kan eventuelt liggge lidt tomat-pure i enden af bakken, det tiltrækker kaninen som derved vil "lave" i bakken i stedet for i hele huset....

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-11-04 18:58

måske du kan få hjælp her http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/

Kommentar
Fra : ppaaske

Dato : 04-11-04 22:13

Hej Gojen
Problemet er at den bakke han har, bruger han til at sove og rulle rundt i, også tisser/laver han alle andre steder, prøver man så at fjerne bakken og stille den der hvor han tisser mest, følger han bare med bakken. Dvs han tiltrækkes godt nok af bakken til sove og rulle i også tisser og laver han alle andre steder. Jeg har prøvet at tage noget bæ og tis op i bakken, men han er ligeglad. Jeg har også prøvet at putte kattegrus i hele buret, for at se om det var fordi han godt kunne lide at sove på grus. Men han bliver ikke renlig af den grund. Hvad gøre tomat-puré, bare at han bliver tiltrukket af det eller?

Accepteret svar
Fra : SACA2

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-04 21:36

Jeg har godt nok aldrig hørt den om tomat pure...
Vi har haft 8 tammekaniner..som alle har lært at gå i bakke.. Jeg tror at du skal give ham nogen tid...det er HELT rigtigt den måde du griber det an på... Find en lille skål som passer at putte sig i ...det har vore babykaniner altid nydt at putte sig i ...
Giv det nogen tid....men bliv endelig ved med at rense buret for pøller og lægge tis og pøller i tisbakken...vær stædig og vupti en dag har din kanin nok også fattet det..
Når du har kaninen ude at løbe i huset...(hvis du har det) så hav også en tissebakke stående fremme...men put ikke savsmuld eller kattegrus i den.....da kaninen elsker at sætte af fra tissebakken og spjætte med bagbenene så det hele står op...til dette brug er træpiller bedst...

Godkendelse af svar
Fra : ppaaske

Dato : 06-11-04 20:35

1000 tak for svaret SACA2. Jeg vil være stædig og forsætte med det.... jeg er blot bange for han aldrig lære det, men hvis du har haft 8 tamme kaniner der alle har lært det, tja så må du jo have ret. Syntes også at både savsmuld og kattegrus svinder meget, vil prøve din gode idé med træpiller.