/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flytte mails
Fra : michaelmoeslund
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 04-11-04 10:27

Jeg har købt en computer til,og vil meget gerne ha mine mails flyttet over på den nye computer,hvordan gør jeg det?

Jeg kunne også godt tænke mig,at få et netværk -med tiden,men der er ingen netværkskort i den gamle computer,er det mest fornuftigt at få en computer der er lidt nyere en den jeg har til at lave netværk med, eller ska jeg bare ha fat i et kort?(den gamle com. er på 400MH -kan den overhovedet følge med på ADSL?

Kan de to computere slet ikke "snakke" sammen uden netværkskort??-via usb eller sådan noget??

Mange spørgsmål fra en der ikke ved ret meget om computere.......

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-11-04 10:32

Det med at flytte dine mails er en forholdsvis simpel procedure, alt efter hvilket mailprogram du bruger??????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 10:37

For at lave netværk skal du have netværkskort og en Switch 10/100. Jeg har en 5 ports fra Sandberg, det spiller uden problemer, du skal også have lidt netværkskabler, men alt det kan en god computer forretning hjælpe med. Det burde kunne laves for under 500.-

Ang. mails kan du læse lidt på det her link:
http://support.microsoft.com/?scid=http://support.microsoft.com%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlookexpress%2Fc02.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 10:40

Du skal bruge hele linket lige fra http: til .asp Selv om den ikke har markeret det. Det er til OE.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 10:51

Jeg har outlook på begge computere,det kunne være rigtig rart hvis I ville køre rigtig langsomt rundt i svinget,da jeg ellers falder af,det taliskoko skriver i den sidste kommentar lyder meget rigtigt,jeg forstår bare overhovedet ikke hva han skriver om......-sorry

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 10:53

Et USB/USB datakabel kan flytte filer og "snakke" sammen men ikke så godt som et netkort.

Comp1....netkort....krydsetkabel......netkort......comp2

Hvis comp1 er på internettet kan den give tilladelse til at comp2 også kan komme på internettet men kun så længe comp1 er tændt.
Det er den nemme og billige løsning med to netkort og et kabel (findes i sæt)
Er comp1 med styresystem w2000/ME/XP er det rimeligt nemt at sætte op.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 11:03

Svageste led gennem internettet er ADSL linien.
Alene dit Netkort 10/100 er mere end 10 gange hurtigere.
Og selv en gammel 160mhz comp er hurtigere end både netkort og ADSL linien.
Din 400 mhz kan godt køre med XP styresystem. (mindst 128 mb ram)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:07

michaelmoeslund> Jeg har kopieret et link ind fra microsoft, der kan du i fred og ro læse om at gemme/flytte dine mails.

Et link her på Kan.dk er understeget med en blå linie eks. www.kandu.dk
Men det link jeg har sat ind er ikke blevet understreget helt, men du skal bare markere alt og højre klik og sige kopier:

http://support.microsoft.com/?scid=http://support.microsoft.com%2Fdirector y%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlookexpress%2Fc02.asp

Og sætte det ind i adresselinien i din browser, hvor der nu står: http://www.kandu.dk/dk/spg/52995 og trykke retur.
Så komme du ind på den side jeg linker til.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:16

Jeg skriver OE, der er undercover for Outlook express...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 11:23

Det du linker til på windows side melder "bad requst eller url" eller noget der hen ad...
selv om jeg markere og sætter HELE smøren ind,som du venlig og tålmodig fortalte mig......

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 11:24

>>Taliskoko
Det du linker til på windows side melder "bad requst eller url" eller noget der hen ad...
selv om jeg markere og sætter HELE smøren ind,som du venlig og tålmodig fortalte mig......

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:31
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 11:35

taliskoko - jeg kan heller ikke komme der ind.
Måske skal adgangen være i små tempi.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:40

I know.... Jeg roder lige med det...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:45

Ok... Hør så her...

Når man sætter linket ind oppe i adresselinien kommer der et mellemrum i adressen.

Her er et udsnit af linket hvor der kommer luft: 2Fdirector y%2Fworldwide
Som du kan se er der kommet et mellemrum i ordret "directory", der er luft mellem R og Y, fjern det mellemrum når du har sat det ind i adresselinien og det virker.

Jeg håber ikke det er helt sort.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 11:50

virker

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 11:53
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 11:54

Det er kandu som er røveren.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:57

Endnu en test:

Kode
http://support.microsoft.com/?scid=http://support.microsoft.com%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlookexpress%2Fc02.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-11-04 11:58

Det stinker langt væk af en konspiration...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-11-04 11:59

Kære brugere, prøv nu at hjælp spørgeren istedet for at køre rundt i om et link virker eller ej

For at flytte mails:

I Outlook, klik på filer i menulinien og vælg punktet importer/eksporter
Øverste punkt hedder eksporter en fil, og den klikker du på, derefter vælger du punktet "Filen med private mapper .pst"

Og så kører balladen

Når du skal have filen ind på din nye computer, så kræver det jo først og fremmest at du kan overføre filen, enten ved at brænde den ud på en cd, en memorystick, eller via kabel, og så går du ind i importer/eksporter igen og vælger import, og så kører det hele "baglæns"

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 12:00

Ja det ku jeg os' få til at virke,tak for det!

-mener de herrer at vejen frem er netværkskort i alle com. og så windows xp?

Går min lille com. ikke helt i knæ med xp... jeg har godt nok fået flere RAM (192) men er det nok til at den ikke simulerer skovsnegl...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 12:08

Jeg kører Xp på en 450 mhz - og det går ganske udemærket.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 12:16

>Better_performance

når jeg gør det du skriver,så kommer der en meddelse: at dette exporterer meddelelser fra outlook eller outlook exchange...

Og så sker der ligesom ikke mere...-Det er sgu nok mig der ikke sætter mig nok ind i det,jeg vil gerne ha det så nemt som muligt

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-04 12:25

Better_Performance> Vi var nødt til at få linket til at virker da trådstarteren har nævnt hans PC kunnen er minimal og derfor mente jeg det ville være perfekt, hvis han kunne læse om det han spørg til via linket, idet Microsoft har forklaret det ned i mindste detalje. Samtidigt finder trådstarteren ud af hvor hans mail ligger fremover, i stedet for bare at importere dem, uden at vide hvorfra. Så derfor denne lille køren rundt i om linket virker eller ej..... Og resultatet blev jo at det virker...!!!!

michaelmoeslund> Som sagt har jeg netværk mellem vores to maskiner herhjemme, de er godt nok noget hurtigere end det du lister op, men du spørg om vejen frem er netværkskort og det er det efter min mening.
Netværkskort m. kabler, en Switch 10/100, og XP, så spiller det.

En forretning som SHG, har det du skal bruge til at lave netværk:
http://www.shg.dk/
Ellers kig på edbpriser.dk

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 13:04

Ovvv mand....

Helt blå skærm når jeg prøver at accepterer et svar -det har jeg da aldrig set før

Funky!!

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-11-04 13:08

Tak for din tålmodighed taliskoko,det var rart at ku komme lidt videre med mine kære tidsslugere.......