/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Styring af winamp fra hjemmeside
Fra : Kirs
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 29-07-02 23:37

Hej,

Er det muligt at skabe et winamp interface til brug på en hjemmeside ? I såfald, hvordan ?
Jeg har egentlig ikke brug for mere end: play, stop, next track, previous track og eventuelt en volume control.
Hjemmesiden kommer til at ligge lokalt (det skal bruges som et komponent på min active desktop).

Hvis jeg er off topic med dette, så henvis venligst til en anden gruppe.

mvh Morten Kirsbo

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 00:45

Hej Morten,

der er noget her men om det er brugbart... ved jeg ikke... har ikke selv afprøvet den...
"DWinAmp Control WinAmp From Within DW or UD"... -->
http://www.udzone.com/showDetail.asp?TypeId=3&NewsId=352
men den sku' vist virke med ASP...

der er her noget kildekode til "A Class to Control Winamp. (Play, Pause, Next Track, Previous Track, etc)"... -->
http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=34820&lngWId=1
det er godt nok skrevet i Visual Basic...

men måske noget af det ku' konverteres til VB-script der ku' includeres... ellers er det muligt og lave en komponent du ka' registre som ASP ka' kalde og bruge...

denne her er jeg ikke helt sikker på... "A Winamp Module like no other"... -->
http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=4832&lngWId=1

jeg ka' ikke helt huske hvordan man laver komponenter I VB til ASP, men denne artikel på 4 sider... "COM: Caffeine for your ASP"... -->
http://www.asp-help.com/components/vb_com_asp_3.asp
gennemgår det rimelig godt...

men hvis du ikke ka' få det til at funke... må du lige sige til...

ellers håber jeg det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : solen

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-02 06:23

ja det er muligt=)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 10:31

Hej Solen,

hvad med at fortælle Morten hvordan han ka' gøre det... i stedet for bare at sige "ja det er muligt=)"... det bliver han jo ikke hjulpet af...
Skriv dine guldkorn om hvordan man gør det istedet for...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Kirs

Dato : 30-07-02 12:04

Mange tak for den hurtige respons, det var ihvertfald nok til at få mig igang =)

mvh Morten

Kommentar
Fra : Kirs

Dato : 30-07-02 12:06

ups... Det var nu meningen mine point skulle gå til strarup!
Det er jeg sgu ked af =)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-07-02 16:10

Solen det var dog det mest uddybende svar på kandu til dato, mere præcist og informativt kan manden vist ikke få det.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 18:23

Hej Morten,

hvordan går det med dit projekt og har du fået det til at funke?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Kirs

Dato : 26-08-02 16:19

Nej desværre. Har ikke rigtig styr på de mere komplicerede emner indenfor vb / asp såsom brug af eksterne komponenter etc. Og har desværre ikke tid til at sætte mig ind i det! Så ideen er lagt på ventehylden til jeg får mere tid