/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
skrue til 6hk evinrude fisherman
Fra : trukni
Vist : 1006 gange
20 point
Dato : 03-11-04 19:35

Skruen der sidder på motoren er en tobladet 8x7. Jeg vil gerne have en trebladet, så jollen ( 12 fod ) får lidt mere fart på. Hvad skal skruen " hedde " , hvor køber jeg den billigst, evt. brugt .

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-04 20:13
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-04 20:15

http://www.gori-propeller.dk/
http://www.maritimelinks.dk/ skriv i søge felt Rustfri propeller

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 30 point
Dato : 03-11-04 20:29

Hej trukni
Du skal henvende dig til en forhandler af Evinrude da skruerne er forskellige fra mærke til mærke.
Om det er en 2 eller 3 bladet skrue er sådan set ligegyldigt, bare den passer til motoren.
Det, det drejer sig om, er stigningen på bladene samt diameteren, og begge dele skal passe til motorens HK og omdrejninger.
Jeg mener ikke, at der kan fås en 3 bladet til en 6 HK Evinrude, men der fås 2 forskellige, nemlig en såkaldt speedskrue og en powerskrue som begge er 2 bladet, men med forskellig stigning.
Så du må som sagt ned til forhandleren.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : trukni

Dato : 04-11-04 08:47

Tak for svaret dabj.
Det er jo nok rigtigt hvad du skriver, men jeg havde håbet på noget lidt mere specifikt. MVH trukni

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 04-11-04 08:50

Er der ellers nogle der har kommentarer modtager jeg dem med glæde. vh trukni

Kommentar
Fra : rotw