/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder den danske version
Fra : trixster
Vist : 2633 gange
150 point
Dato : 02-11-04 22:38

Nogen der kan huske hvad den danske version hedder af denne
Kate & Anna McGarrigle - Complainte Pour Ste Catherine ????

Plz help

Og nej jeg tænker ikke på den nye med April - Dancing In The Midnight Sun

Accepteret svar
Fra : greenfield69

Modtaget 160 point
Dato : 02-11-04 22:42

Jeg tror at du tænker på Anne Gretes "Vinterdag på Strøget".
Mvh Jørgen
Ps.. Eller er det "Sommerdag" ? Kan ikke lige huske det.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 02-11-04 22:42

Jeg tror at du tænker på Anne Gretes "Vinterdag på Strøget".
Mvh Jørgen
Ps.. Eller er det "Sommerdag" ? Kan ikke lige huske det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 23:46

Maria Stenz! Hvor er alle drømmene vi drømte

Som et kuriosum kan nævnes at sangen osse findes på en eller anden bøsse plade fra 70'erne Dog med en anden dansk tekst! Ved desværre ikke hvad den hedder, men kan huske at det var ret morsom version

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-04 00:08

tedd
Jeg er næsten sikker på det du skriver er forkert.
Jeg var inde og finde teksten til det Kate & anne Mccarrigle nummer, og det passer slet ikke med Maria Stenz nummeret hvor er alle drømmene du drømte, hverken linier eller takter.
Og det nummer er også ældre end den spørgeren mener.
mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 00:12

Jeg skal ikke kunne sige det! Det er muligt det er en anden sang jeg tænker på så Dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-04 00:24

Den rigtige sang hedder "Vintertur på strøget", og er sunget af Anne Grete som sang i gruppen Van Dango
så greenfields lyder som det rigtige, det var bare titlen der var lidt forkert.
Originalmelodien bliver for øvrigt også brugt i en eller anden reklame for tiden, kan bare ikke lige huske hvad det er for en.
mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 00:49

Jeg bøjer mig! Fik lige den der Maria Stenz ind i hjernecellen, og du har ret det er ikke den. Men bøsse sangen er vist rigtigt nok

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 07-11-04 00:51

Ja det er da helt klart vintertur på strøget med anne grethe
den findes på pladen Vinden Vender, er du stadig interesseret kan jeg sagtens lytte den af til dig
KH Palle

Godkendelse af svar
Fra : trixster

Dato : 08-11-04 22:07

Tak for svaret greenfield69.

Fandt den på det lokale biblotek, så du have ganske ret.

Også tak til alle andre som hjalp til med at opklare dette spørgsmål.