/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af emhætte?
Fra : Bragesvej
Vist : 521 gange
10 point
Dato : 02-11-04 00:17

Kan jeg tag metal filtret og smide det i opvaskemaskinen? har hørt andre gør det men vil være sikker.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 02-11-04 00:25

Ja, det kan du sagtens gøre, det virker fint
mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-11-04 00:26

Ok ja, bare ind med det. Men pas på, det ikke rutcher rundt. Hvis det ikke er ret tung, kan du binde det fast i kurven for en sikkerheds skyld.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 02-11-04 02:13

har du ingen opvaske maskine; men evt. et stort badekar.
Jeg skulle gøre mine filtre rene og jeg er ikke ejer af en opvaskemaskine.
Jeg lagde dem i blød i meget varmt vand sammen med grundrens i et par timer, derefter tog jeg bruseren og spulede og spulede til vandet blev rent.
For pokker, hvor var der meget fedt.
De blev helt rene og så nye ud.
Ellers er opvaskemaskinen en udmærket hjælp
Go fornøjelse

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-11-04 08:50

ja!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 09:16

Hov stop lige.
Er dit filter lavet af aluminium.
Er dit opvaskemiddel baseret på klorprodukter.

Så er svaret .......................nej.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-11-04 10:28

Du kan smøre filteret ind i brun sæbe og putte det i en plastikpose, lukke posen til.

Og vups efter 24 timer kan du skylle det rent med varmt vand!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : nrh

Dato : 02-11-04 22:54

Prop filtret i opvaskemaskinen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 23:28

OK - men så uden "sæbe" bare lade den køre.
Det er fedstoffer den skal opløse og det gøres fint uden tilsætning men bare med det varme vand.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-11-04 00:43

Tak for svaret dova. Jeg smed det ind og det blev rent