/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
kanariefugl
Fra : tronddk
Vist : 1294 gange
20 point
Dato : 01-11-04 18:02

min ene kanariefugl (den ene af hunnerne) er blev mærklig efter at været kommet ind på mit værlsel den er begynt at synge vilket jeg syntes er meget mærkligda den smed æg ned i bundet af buret da den stod ude i udstue er det fordi at den tror den er en han eller er det bare fordi den ikke har vennet sig til at være inde (den har været inde i 1 måndet nu) og hva skal jeg gøre med den ? sælge den tilbage til dyrehandleren ?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-11-04 18:10

Jacobsen
INGEN udtalelser som "skolelære"
/pg

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-11-04 18:12

OK - Guild. Men lad være med at skrive Jacobsen, Jeg hedder Jakobsen. Det andet er et af SA's synonymer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 19:23

Altså, hvis det er en han, er det helt sikkert ikke den der har lagt æg.
Men kanariehunner kan godt synge selv om det ikke er så ofte de gør det.
Men du kan heller ikke være sikker på, at det nu også er den der har lagt æg, medmindre du har set det.
Hvordan går det ellers med hannerne, kan de enes den hvide og den gule, eller har du flyttet en af dem?
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-11-04 19:34

tog den hvide og puttet over i et lille bur så begynte den at synge og det kunne jeg ikke holde ud at høre på så puttet den tilbage igen og siden da er den hun begynt at synge men hvorfor synger den lige som en han ??? (bare ikke nær så højt)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-11-04 19:37

men de to hanner en næsten goe venner nu men de komme da op at skræppe af den hun der synger bægge to og den siste hun sider bare over i et hjørne og passe sig selv syntes der er synd for hin at hun er alene for når den så flyver hen til den anden hun så skræpper den bare den væk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 01-11-04 19:39

Du skal da kun være glad når de synger, det er tegn på, at de har det godt.
mvh dova

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-11-04 22:04

Hejsa tronddk

For mig lyder det som om dine fugle savner hinanden !!! Er der en bestemt grund til at du vil adskille dem ??? Den ændrede adfærd hos den Kanarie du har taget ind på dit værelse, kunne jo skyldes at den kan høre de andre Kanarier !
Ang. æggene, hvor mange reder har du til fuglene ? Måske du skulle vælge mere end feks. 2 stk.

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 00:59

At skille fuglene fra hinanden og sætte dem i et lille bur hver for sig ?? Hvorfor i alverden så have fugle ?

Hvis de ikke synger(og derfor har det godt) når de er sammen, er det måske forde de mangler plads, eller fordi de ikke kan li' hinanden..

men hvis du ikke kan li at de synger (har det godt)

så giv dem til én der kan li fugle.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 22-11-04 11:56

Tak for svaret dova.