/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern USB 2,0 maxtor disk - PROBLEMMER
Fra : renekure
Vist : 379 gange
200 point
Dato : 01-11-04 09:47

Jeg har en maxtor 3000LE 40GB USB2,0 harddisk, som jeg skiftevis bruger på min stationære pc og min bærbare pc.

Nu vil ingen af dem pludselig finde den ????

I kontrolpanel-system-enhedshåndtering ER disken synlig, og under egenskaber for denne står der "Denne enhed virker korrekt." !!
Men i Denne computer - Administrer - Diskhåndtering er den IKKE synlig !! - ej heller i stifinder.

Problemmet er det samme i både windows XP og windows 98SE.

Jeg vil meget nødigt vil miste de data der ligger på den.

Håber at nogen sidder inde med et godt råd.
....også gerne om hvor man kan gå hen for at få reddet sine data.
det er sikkert dyrt

mvh René

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 01-11-04 09:53

Disken har fået et drevbogstav som bruges i forvejen (af f.eks. en tilsluttet USB-nøblering). Prøv at skifte til f.eks. drevbogstav "X".

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 01-11-04 11:23

Pyha!
At du har fejlen på to forskellige computere med forskellige styresystemer, tegner i retnig af en dårlig disk.

Men:

Virker dit andet USB udstyr?
I "computeradministration" først venstreklik på "diskhåndtering" - så høreklik på "diskhåndtering" og vælg "gennemsø..." (alt sammen i venstre side af vinduet)

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 01-11-04 11:44

Alle andre USB enheder virker fint. Jeg har også prøvet på forskellige USB stik - både 1,1 og 2,0 !!!!

Jeg har hentet programmet : PC INSPECTOR™ File Recovery

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

I dette program kan jeg under fysiske drev, se den berørte harddisk.
Men når jeg beder programmet om at finde logiske drev, får jeg hele tiden følgende fejltekst:

error no. 1117
drv:131 LBA:0 blocks: 2
Abort, Retry or Ignore

Jeg har også prøvet at vælge at programmet skal starte i en anden sektor, men det er det samme !!!!

Lader til at disken er fysisk beskadiget

....og hvad stiller man så op ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-11-04 13:38

En USB HD skal være sat som master - er den det.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 01-11-04 13:57

Hej emesen

Dette er ikke muligt - disken er i en box, uden nogen former for indstillingsmuligheder, jumper o.lign

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-04 14:08

Godt så er den sat som master.
Husk lige først at sætte den til efter at windows er startet.
Prøv at kigge på din HD med denne diskette.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Vær forsigtig når du bruger denne diskette...............så prøv først, at se med den.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 04-11-04 01:32

rene, Hvis du er studerende koster det 300,- til 1000,- at få reddet dine data (hvis overhovedet muligt) her:
www.diskhelp.dk

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 22-03-06 07:56

Tak for svaret emesen.