/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
vokser øret hele livet eller ....
Fra : LAPSEN.
Vist : 6544 gange
20 point
Dato : 31-10-04 11:50

Vokser ens øre hele livet eller.......hvornår stopper de ...

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-10-04 11:52

ja, de gør

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 11:53

sjovt du lige skulle spørge for det har vi netop lige talt om og er blevet informeret om at det gør de faktisk - og næsen også

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 30 point
Dato : 31-10-04 11:53
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-10-04 11:56

3 rigtige svar på 3 minutter, det er da ok

Kommentar
Fra : johnsej

Dato : 31-10-04 11:57

Ørets udvikling

Øret begynder at tage endelig form i begyndelsen af 3. graviditetsmåned. Øret vokser derefter jævnt indtil ca. 10 års alderen, hvor det når en størrelse, som på det nærmeste svarer til det voksne øre.

85% af øret er fuldt udvokset efter 3 års alderen. Dog har det vist sig, at øret vokser i længden hele livet, hvorimod ørets bredde og vinkel i forhold til hovedet ikke ændres væsentligt efter 10 års alderen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 12:05

Næse, ører (og vist også fødder hvis jeg lige husker rigtigt) vokser hele livet, men mest hos mænd.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : LAPSEN.

Dato : 31-10-04 12:08

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-10-04 12:23

Flere rigtige svar.....

Jeg siger tak

mvh
jakjoe