/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Borgström/Borgstrøm
Fra : Carlslund1
Vist : 856 gange
100 point
Dato : 31-10-04 06:50

Hej

Endnu et spørgsmål. Jeg søger alle med efternavnet Borgström/Borgstrøm både i Danmark men også i Skåne (hele sverige). Jeg ved min oldemor Anna Borgström f. 1877 var fra Billeberga i Malmø Län, Skåne og tog til DK i 1894 (emigrantdatabasen) derefter forsvinder data og jeg har kun fundet oplysninger om en bror til hende død i Stockholm, Nacke 1985 (tror jeg nok). Anna var gift med en Otto Wilhelm Pettersson inden hun fik min morfar "uden for nr." og min morfar ved han har nogle halvsøskende. Jeg har kun kunnet finde Sture som var stukatør i KBH men han var desværre død ....så ingen oplysninger der. Har ledt i rigtig mange år nu uden held så alle råd er velkomne....
mvh

Sanne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-04 09:03

angående Borgström' erne i Skåne

har du prøvet at spørge i Rötter
http://www.genealogi.se/

der findes underopdelinger på Len (Halland, Skåne etc.)
hilsen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-04 11:04

På FS er der hit på navnet Bergstrøm over hele verden bla.
prøv at søge selv , det er svært at hjælpe når du ikke opgiver årstal

Senta

Abraham BERGSTROM (AFN: 6C4B-JH) Pedigree
Sex: MFamily

Event(s):
Birth: 5 Jan 1874
Helgum, Vasternorland, , Sweden
Death: 8 Mar 1961
Helgum, Vasternorland, , Sweden

Parents:
Father: Nils Abraham BERGSTROM (AFN: 2N04-F7) Family
Mother: Marta Erika HANSSON (AFN: 2N04-GD)

Marriage(s):
Spouse: Anna Eleonora MELLANDER (AFN: DK13-GH) Family
Marriage: 23 Oct 1898

Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
•Ancestral File - over 25
•Census/1880 US Census - over 25
•Census/1881 British Census - 5
•IGI/Africa - 2
•IGI/British Isles - over 25
•IGI/Continental Europe - 2
•IGI/Denmark - over 23
•IGI/Finland - over 21
•IGI/Germany - 1
•IGI/North America - over 19
•IGI/Norway - 22
•IGI/Southwest Pacific - 2
•IGI/Sweden - over 23
•IGI/World Misc. - 2
•Pedigree Resource File - over 25
•U.S. Social Security Death Index - over 25
•VRI/Denmark - 18
•VRI/Finland - 14
•VRI/Norway - 7
•VRI/Sweden - over 25

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-04 11:08

På FS er derpå navnet Tønder over x185 hit på navnet bla.International Genealogical Index / Denmark - 185+
Select records to download - (50 maximum)

senta

ANDREAS TONDER
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: MARIE SIVERDZEN Family
Marriage: 18 NOV 1746 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M201056 1728 - 1791 0044548 Film NONE

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-04 11:11

På FS. er der i Danmark hit navnet Lange på over 171 osv. bla. andet ???
det er fortsat lettere at hjælpe dig hvis du kommer med flere oplysninger om dine aner.
Senta
You searched for: Lange
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 171+
Select records to download - (50 maximum)

IGI Individual RecordFamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

ABELONE LANGE
Female

Event(s):
Birth: JUN 1724 Frederikssund, , Hjorring, Denmark

Christening:
Death: 26 JUN 1791

Burial:

Parents:
Father: RASMUS HANSEN LANGE Family
Mother: SALOME TORBENSDATTER LIDOE

Kommentar
Fra : Carlslund1

Dato : 31-10-04 19:28

Hej igen

Jeg har kikke på Rötter m.m. i Skåne og Halland området og været på arkivet i Lund og søgt på mange forskellige databaser i Skåne/sverige....bla. gravstensregistreringerne...uden at kunne finde noget nærmere. Jeg besøgte Billeberga Kirkegård i håb om at finde nogen, men nej.

Du har ret. Jeg burde skrive nogle flere data. Jeg har noget af min slægt liggende på Rootsweb med hensyn til Carlslund familien og de navne det drejer sig om er Johan Lange gift med Elenora Christine, som igen får en søn Jens lange som bliver gift med Maren Olsdatter Tønder, som igen får sønnen Johan Lange gift med Anna Margrethe Næve og en datter af dem er Maren Godske Tønder Lange f. 1783 Løjtved.

Med hensyn til Borgstrøm, så hed min Oldemors far Ian Oluf Ingelsson Borgström...jeg vender tilbage med flere data....

mvh

Sanne

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-04 19:34

Lidt ca. årstal vil også hjælpe .
senta

Kommentar
Fra : Carlslund1

Dato : 31-10-04 19:58

ja jeg skal grave lidt frem i løbet af natten her. Har jo mange Carlslund, så skal lige finde ud af hvor jeg begynder...

Og det samme med mine Borgström.

mvh

Sanne

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-04 14:28

Fra DDA. og Bornholm er det evt en du kender lidt til ?
Senta

Samtlige personer i husstanden

bornholm, Sønder, Neksø Købstad, , , 264c, 548, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Sassersen Borgstrøm, 30, Gift, Huusfader, Smedesvend, Hofby Sverig
Anne Borgstrøm, 37, Gift, Huusmoder, -, Do [Hofby Sverig]
Georg Henrik Sophus Borgstrøm, 2, Ugift, Barn, -, Nexø

Samtlige personer i husstanden

bornholm, Vester, Rønne Købstad, , , Udenbys(Sct.Mortensgade)Mat.nr.161v, 1919, FT 1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Ingeborg Kristine Andrea Borgstrøm, 27, gift, Husmoder, -, Rønne Købstad, Bornholms amt
Carl Julius Magnusen, 8, ugift, -, , Rønne Købstad, Bornholms amt
Marie Cecelie Magnusen, 6, ugift, -, , Rønne Købstad, Bornholms amt
Arthur Johan Scheel Borgstrøm, under 1 år, ugift, -, , Rønne Købstad, Bornholms amt
Anna Borgstrøm, 70, enke, -, Aftægtskone, Sverige

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 18-11-04 21:48

Jeg har en dødsannonce på en Nilla Dahlin, som skulle begraves 6/2 1881 i Näsbyholm, underskrevet af en
Nils Borgström og en Elna Larsson?
Kan det hjælpe?
Søger selv en forbindelse mellem Nils Borgström, Elna Larsson og så min tip-oldefar Jöns Persson, som jeg leder efter? alt hvad jeg ved om ham er: han var skræddersvend, født 1856 i Kiaby, kom til Danmark i 1880, Indfødsret i 1913, blev gift måske 30/9 1883) med Caroline Vilhelmine christiandr. Frost født 6/9 1858, hende kan jeg heller ikke finde mere om, andet end at hendes far hed Christian og mor hed Cathrine eller Christine Dorthea Rasmussen.
Winnie

Godkendelse af svar
Fra : Carlslund1

Dato : 19-11-04 01:46

Tak for svaret senta.
Jeg har desværre ikke nået at skrive årstal m.v. men vil gøre det efterfølgende. Det er muligt den familie du har fundet kan være i slægt med dem jeg søger, men jeg har stadig ikke fat i de rigtige....

Men mange tak for hjælpen..