/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Diverse af de der 32 virusser
Fra : Zambrotta
Vist : 236 gange
20 point
Dato : 29-10-04 22:56

Min pc blir ved me at sige den finder virus, trojaner osv - alle i form af et navn, og så type 32 og noget mere, der er en hel familie af de der 32 åbenbart - hvordan blir jeg sikret så jeg slipper for at se på dem mere, det er SÅ irriterende og man ved jo aldrig hvad der kan ske

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 23:03

Hvad har du gjort for, at sikre dig`
Hvis du kører ME eller XP skal du deaktivere restore for ellers ligger de og gemmer sig der, hvor du kun kan slette dem ved at deaktivere.
Du skal skanne med en ekstern antivirusskanner fordi din egen virusskanner sandsynligvis er lagt død af den virus der er inde. Jeg anbefaler Stinger der er en engangsskanner der kan køre selvstændigt: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Du skal sørge for at have fuldt opdateret (ikke nødvendigvis SP2 til XP) da mange ormeangreb skal stoppes med opdateringer.
Mange af de trojans der kommer ind kan ikke slettes uden videre så de skal identificeres og så skal man finde en anvisning på fjernelse der skal følges.
Det var bare en begyndelse!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-04 23:11

Bjarne D ..... mener du ikke at det er systemgendannelse der skal deaktiveres ?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 23:14

Det er det samme!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 23:18
Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-04 23:31

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1192

W32.Mydoom@mm Removal Tool by Symantec 1.0.6.0
Symantec Security Response har udviklet et værktøj man kan bruge til at fjerne W32.Novarg.A@mm, W32.Mydoom.B@mm, og W32.Mydoom.F@mm infektioner. Dette værktøj dræber vira processerne og dræber den virustråd, der kører under Explorer.exe. Den sletter desuden filerne og sletter de værdier i registreringsdatabasen som er tilføjet af ormen. Dette værktøj er alene udviklet til fjernelse af disse tre specifikke vira og skal ikke betragtes som erstatning for et antivirusprogram.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-04 23:32

Bjarne D - ups sorry - men det er ikke os alle der lige tænker sådan - rart at få det sat på plads

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-04 23:39

jeg læser spørgsmålet som om zambrotta ingen antivirus osv har - var det mon ikke lige en ide at få det opklaret - eller er han/hun jo stort set ligevidt ???????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 07:29

Meget skidt og møg der bliver ved at dukke op selvom man ofte scanner/fjerner snavset, kan skyldes enten at folk ikke har installeret Spywareblaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html der stopper det meste

...eller de kritikløst bruger fildelingstjenester som MSN, ICQ, Kazaar, Emule, Edonkey eller anden P2P software

Man ligger, som man reder !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 30-10-04 13:54

Jeg har da både northern antivirus, og spywareblaster installeret, så jeg fatter ærligt talt ikke de blir ved med at komme igen - men tak for ideerne ihvertfald, nogen der ved hvor farlige den W32. serie er egentlig ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:04

W32 betyder blot at virusen florerer i Windows 32 inviroment

...dem er der mange af !!!

..se dette bl.a. dette spørgsmål : http://www.kandu.dk/dk/spg/52600

</MOLOKYLE>