/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Flyveleder civil/ militær?
Fra : ss8878
Vist : 1634 gange
100 point
Dato : 29-10-04 17:50

Hej!
Er der nogen der ved noget om uddannelsen som flyveleder (militær/civil), eller som eventuelt selv har prøvet at søge ind/ er igang?
Jeg har hørt at der er 40-50% frafald under uddannelsen

Jeg har selv været inden på følgende hjemmesider:

www.fvr.dk
www.flyveleder.com
www.rue.dk
www.ug.dk

Er der nogen her som ved et eller andet om uddannelsen?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : gr8

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-04 16:34

Hej ss8878

Jeg har lidt kendskab til Flyveleder uddannelse samt flyveleder job indenfor flyvevåbnet og det skal lige nævnes at frafaldet ikke kun er på 40-50% men derimod op til 70%.
Hvis du skal søge flyveleder så vil det være en ide at søge civil flyveleder udd. da Militær flyveleder udd. er lidt anderledes i forhold til det civile, det er ikke alene for at sikre at militær uddannet personel ikke bare uden videre kan søge over til det civile men også pga. at man skal arbejde med anderledes opgaver i forsvaret.

Jeg mener at Civil flyveleder udd. giver mange flere fordele end den militær flyveleder udd.
En af de fordele kan nævnes, at løn er meget meget bedre i Civil flyveleder job end i militæret. Noget andet er at forsvaret for tiden er i gang med at "spare" (tror de) en hel del og ”alt” er i gang med at blive flyttet til mørke Jylland, da nogle politikker har en ide om at forsvaret er bedst når alt ligger et sted! (Gad vide hvilken idiot® har tænkt den tanke)
Men det der ligger i det er at hvis alt bliver flyttet til Jylland så er der kamp om de få pladser der forbehold militær flyveleder og derfor vil der være kamp om de få pladser og pludselig er du uden job.

Hvis du ønsker at blive flyveleder så vil jeg mene at du skal se bort fra frafald % og bare søge om at blive flyveleder og start uddannelsen.
Held og Lykke!

Godkendelse af svar
Fra : ss8878

Dato : 15-11-04 13:25

Tak for svaret gr8. Jeg har ikke noget imod at uddannelsen bliver flyttet til det "mørke Jylland" da jeg selv bor der. Så personen som har tænkt den tanke har ikke været helt "idiot" også er det hele jo lidt nemmere når det er samlet et sted.