/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det var satans!
Fra : DJ_Puden
Vist : 460 gange
70 point
Dato : 29-10-04 16:27

Hej alle her på kandu.

Jeg har en af mine venners bærbare på besøg, som jeg skulle installerer WinXP,office o.s.v
Nu er jeg så kommet til Norton antivirus. Installationen gik fint, og nu efter en genstart skulle jeg igang med registreringen. Så klikker jeg på Norton exe filen,den åbner, den går igang med det den skal, men efter ca. 10 sek. går den ud af programmet.
Det skete ligeledes da jeg var inde i msconfig (kør). Efter ca. 10sek. hopper den bare ud af programmet/app.

OKAY

Min viden inden for computere er rimlig stor,syntes jeg selv,men dette lille møgirreterende-auto-kick gang i den er sgu for pres!

Er der nogen der nogle ideér?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-04 17:20

Brug et andet antivirusprogram. Jeg har også en blærbar på besøg, og jeg har installeret Avast! i stedet for Norton. Så kunne maskinen klare SP2 - det kunne den ikke før!

Om det er Norton, der driller - tjahh. Jeg ville nu prøve. Jeg kan forstå på mange herinde, at de dropper Norton.

Der er alt for meget bøvl med den!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 29-10-04 17:52

Er det en cracket version? Hvilken Norton Antivirus er det?

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 29-10-04 19:11

Nej, ikke cracked...
Det er norton 2005

MEN, jeg fandt fejlen.

Jeg kørte stinger fra Mcafee, og den fandt 2733 inficerede filer, deribland 40 forskellige viruser

Nu funger installationen fint!

Accepteret svar
Fra : Chrillemand

Modtaget 70 point
Dato : 29-10-04 21:41

ok, det var godt! Men kunne du ikke for god ordens skyld acceptere et af svarene selvom det ikke var det rigtige? Det står faktisk i kandu's regler eller hvad det nu er, at man skal acceptere spørgsmålet når man har fundet svaret.... og det har du jo.

For de point gavner gavner ingen, heller ikke dig, for du har givet slip på dem, det er bare at lade dem falde i hænderne på en anden bruger...

M.v.h. Christian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 22:16

Der står nu ikke noget i reglerne om, at man skal acceptere svar, men det fungerer jo mest smidigt hvis man gør og da du ikke kan tildele dig selv de fortjente point kunne du jo honorere det indlæg der har vist mest interesse for at få løst dit problem elle rhvad du nu syntes.
Du er jo så ikke den første der har oplevet problemer med et antivirusprogram fordi der var kommet virus ind der blokerede. Det er sjældent programmet der har skylden, men nogle brugere tror at det hele kører af sig selv og det gør det bare ikke altid.
Et link i Foretrukne til Stinger er en god ting.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-10-04 14:19

Hej "DJ_Puden"
En anden gang, så husk venligst at skrive i OVERSKRIFTEN hvad spørgsmålet handler om so alle os der gerne vil hjælpe ikke bruger tid på spørgsmål, som vi på forhånd måske ikke kan svare på. Der er nok andre der kan bruge hjælpen i stedet. Det er iøvrigt en udbredt USKIK på Kandu at overskriften ikke beskriver hvad spørgsmålet handler om.
[hør]
HERMED EN OPFORDRING TIL ANDRE HJÆLPENDE "ÅNDER" PÅ Kandu "IGNORER SPØGSMÅL MED DÅRLIGE OVERSKRIFTER"

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-10-04 18:00

Til Bjarne: Hvad er stinger?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 18:08

Dette er Stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Et glimrende lille program fra McAfee, der kan køre uden installation og som er rigtigt godt til at finde de mest aktuelle vira og trojanere. Det kan bruges på en maskine hvor det installerede antivirusprogram er "lagt ned" af virus og det kræver ikke mange rsourcer for at køre.
Man skal ikke gemme programmet fordi det jo skal opdatere, men man downloader simpelthen det nyeste hver gang.
Håber du kunne bruge min lille forklaring Chrillemand.

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 07-11-04 20:20

Ja okay, siden der var din idé kan du vel lige så godt få de point.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 08-11-04 14:47

takker... (til DJ_Puden og BjarneD)