/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Service pack2
Fra : jongwoo
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 29-10-04 13:10

Hej

Kan man sådan udenvidere afinstallere Service pack 2, uden det påvirker de programmer man har installeret?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 29-10-04 13:17

Ja det må man da regne med

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 29-10-04 13:29

Det er ikke godt nok for mig, jeg skal vide om det påvirker eller om det ikke gør!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-04 13:34

Det kan du, læs emesen's tips http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 13:35

Hvis du mener programmer installeret efter sp2, tror jeg du skal regne med at geninstallere dem!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 13:40

Hvis du har specielle programmer kan du muligvis få problemer og har du firewall installeret på computeren kan du risikere, at den vil kunne drille da den der med i SP2 er mere udbygget end den oprindelige.
Hvis du har den mindste tvivl om du vil risikere problemer skal du lade væree med at installere den. Man skal nok ikke forvente de store rettelser fra MS da de plejer at opfordre til at man skal tilpasse sine (producenterne) produkter til deres, så måske kan du lige så godt springe ud i det og prøve, men der er fejl på den.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-10-04 13:42

Ja, det kan man! --- Gå ind i KONTROLPANEL/TILFØJ FJERN PROGRAMMER. Marker WINDOWS XP SEVICE PACK 2 på listen og tryk på FJERN Klik på NÆSTE og SP2 vil bliver fjernet. Det påvirker ikke styresystemet, du fjerner bare det sidst opdaterede. Det er en god idé at updatere Windows herefter, for at sikre du har alle sikkerheds-opdateringer, men gør det manuelt, så du selv kan vælge dét du ønsker.

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 29-10-04 13:48

Dvs. at det påvirker ikke de programm man har installeret efter service pack 2?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-04 13:51

Jeg slås med servicepack 2 og Norman firewall/antivirus.
De blokerede for hinanden så jeg prøvede at sætte comp tilbage til dato for indstallering af SP2.
Den rettede sig straks (et kvarter) tilbage og kører fint.
Husk lige diskoprydning og defrakmentering bagefter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 13:51

Alt hvad du har installeret efter sp2 virker ikke!! Du ruller jo systemet tilbage!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-04 13:53

nåe ja det glemte jeg lige - den fjernede jo Norman som drillede.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 13:58

Jeg syntes ærlig talt ikke, at det er tilfredsstillende, at en opdatering fra MS dksl tvinge folk til at afinstallere bedre programmer end dem der følger emd SP2.
UD med skidtet!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-04 14:10

Næ jeg er også lidt sur.
Men det er min nye comp, som jeg måske ikke har helt styr på endnu.
Måske er "norman" oppe at slås med min anden comp som jeg opdaterer hele tiden.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-04 15:12

Har I prøvet at gå ind i SP2's sikkerhedscenter og fravælge,
at SP2 skal interessere sig for, hvad i har af virusscanner og firewall?

Det har jeg gjort - og det kører fint hos mig.

Ganske vist har jeg Norton, og ikke Norman, som virusscanner
- og Sygate som firewall - men princippet må vel være det samme.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-04 16:48

Hejsa

Da jeg afinstallerede SP2 fra tilføj og fjernlisten,kom der et skilt op med en advarsel om at følgende programmer muligvis ikke kører korrekt efter afinstallationen,nogle af dem var installeret efter SP2
Men efter afinstallationen så virkede disse programmer helt ok.

Bruger du systemgendannelsenmetode-ja så mister du de efterfølgende programmer.

Her er en beskrivelse på flere måder du kan afinstallerer SP2 på.

Du kan bruge en af følgende metoder til at fjerne Microsoft Windows XP SP2 fra din computer:
•   Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
•   Brug af den skjulte mappen $NtServicePackUninstall$
•   Brug af Systemgendannelse
•   Brug af Genoprettelseskonsol

Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.
3.   Klik på Windows XP Service Pack 2, og klik derefter på Fjern.
4.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af den skjulte mappe $NtServicePackUninstall$
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Næste, når Guiden Fjernelse af Windows XP Service Pack 2 starter.
3.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Systemgendannelse
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt, og klik derefter på Næste.
3.   Klik på den dato, hvor du installerede Windows XP SP2, og klik derefter på Installerede Windows XP Service Pack 2 i feltet Gendannelsespunkt.
4.   Klik på Næste, og følg derefter vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Genoprettelseskonsol
Hvis det ikke lykkedes at fjerne Windows XP SP2 ved hjælp af en af de forrige metoder, skal du følge disse trin:
1.   Indsæt Windows XP-startdisketten i diskettedrevet, eller læg cd'en med Windows XP i cd- eller dvd-drevet, og genstart computeren. Når du modtager følgende meddelelse, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra cd'en med Windows XP: Tryk på en tast for at starte fra cdBemærk! Din computer skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet.
2.   Tryk på R for at starte Genoprettelseskonsol, når der vises en meddelelse af følgende type: Velkommen til installationsprogrammet
3.   Vælg placering af Windows XP. Installationsprogrammet placeres typisk på C:\Windows.
4.   Hvis du bliver bedt om at indtaste en administratoradgangskode, skal du gøre det. Tryk på ENTER, hvis du ikke har en administratoradgangskode.
5.   Skriv cd $ntservicepackuninstall$\spuninst ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
6.   Advarsel! Når du har gennemført dette trin, kan du ikke længere stoppe fjernelsesprocessen. Skriv batch spuninst.txt ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
7.   Skriv exit ud for kommandoprompten, når fjernelsen afsluttes, og tryk derefter på ENTER.
8.   Genstart computeren. Vigtigt! Når computeren genstarter, kører Windows Stifinder (Explorer.exe) ikke, og du skal følge disse trin: a.    Tryk på CTRL+ALT+DEL for at starte Jobliste.
b.    Klik på fanen Programmer, og klik derefter på Ny opgave.
c.    Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
d.    Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik derefter på den: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs
e.    Højreklik på værdien ObjectName, klik på Rediger, og skriv derefter LocalSystem i feltet Værdi.
f.    Genstart computeren.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 06-01-05 19:23

Tak for svaret bentjuul.