/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
smørrebrød med navn
Fra : wolffi
Vist : 6159 gange
200 point
Dato : 28-10-04 18:33

Jeg står og mangler navne på typisk dansk smørrebrød - og hvordan det kreeres !
Kender Dyrlægens Natmad - Sol over Gudhjem.
Har I nogle navne og opskrifter - vil jeg blive meget glad for at høre nærmere !

hilsen Hanne

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-04 18:34

Prøv at se her

www.idadavidsen.dk

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-10-04 22:12

ja så er der natlægens dyremad..der bytter du bare om på leverpostej og saltkød

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-04 05:46

Hej wolffi

Den mest kendte danske smørrebrødsrestaurant er Ida Davidsens i St. Kongensgade i Kbh. Hun har Europas længste smørrebrødsseddel. Søg efter hende på nettet eller besøg hendes restaurant. Måske kan hun eller hendes folk hjælpe dig. Hun har ikke kun de helt specielle "madder", men også de forskellige egnstypiske stykker. Det skulle i øvrigt ikke undre mig om hun har udgivet én eller flere bøger om emnet? Hvis hun har kan du finde den/dem ved en søgning på Biblioteksdatabasen som du finder på www.bib.dk

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-04 10:54

arne.jakobsen -->

Har du set mit link længere oppe??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-04 13:29

Nej Better Det må du squ undskylde. Men så fik han da også en forklaring på dit Link.

Kommentar
Fra : livlykke

Dato : 12-11-04 11:05

hej.
Der findes også noget, der hedder Tatar Løvemad, den består af kaviar, rå æggeblomme og løg. Og der findes også en "fattigmandes Natmad", hvor du bruger spegepølse i stedet for saltkød.
Med hensyn til Ida Davidsens smørrebrød, er det jo navne hun selv, eller hendes far har fundet på. Så i realiteten kan du jo lave din egen mad. Måske oksefilet med champignon a la creme og kalde den "Wolffi" Eller hvad nu dit yngligspålæg er.

Hilsen
Liv Lykke

Kommentar
Fra : livlykke

Dato : 12-11-04 11:07

i øvrigt har ida davidsen udgivet en bog der hedder "om smørrebrød jeg ved..."

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 13-11-04 21:44

Tak for svaret Better_Performance.

Så har jeg fået "komponeret" en fest med ta' selv bord hvor folk selv skal smøre deres madder. Håber det bliver sjovt, så kan man jo også flette lidt ind i velkomsttalen omkring de forskellige "ekstra-gæster".
Tak også til livlykke - god idé, vi kan jo også bare opfinde vores eget smørrebrød.

hilsen Wolffi