/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Acrobat Reader
Fra : viask
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 28-10-04 17:53

Hej.
Jeg har Windows XP.
Har problemer med at åbne information, som jeg får fra mit arb. via nettet med Acrobat Reader.
Bliver nødt til at lægge informationen via en genvej på skrivebordet, og så er der ingen problemer med at åbne dokumentet. Men hvorfor kan jeg ikke åbne dem, når jeg er inde på mit arbejdes hjemmeside?
Jeg har Acrobat Reader 6.0
Med venlig hilsen
V

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-10-04 18:10

Prøv at åbne i word.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 28-10-04 18:28

Havde selv samme problem.

Afinstaller Acrobat Reader - genstart maskinen - hent nyeste version 6.0.2 og installer den - så virkede det hos mig og forhåbentligt også hos dig.

Held og lykke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 20:19

Eller åbn acrobat reader! Gå ind under hjælp og opdateringer!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 28-10-04 20:40

Det er ikke nok. Den gamle SKAL afinstalleres som jeg har beskrevet

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 28-10-04 21:18

har i ikke et link til ham vis nu han ikke ved hvor han skal hente det

Kommentar
Fra : viask

Dato : 28-10-04 21:30

Kære Theil-
Jeg kan vel ikke åbne et PDF format i word?? Eller kan man det? Det skal vel åbnes i Adobe.
Nå, men jeg prøver at afinstallere og geninstallere, og så vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 28-10-04 21:47

Nu har jeg afinst. og installeret 6.0.2 full version, men det virker stadig ikke. Det eneste jeg får frem, er en blank side med en firkant oppe i venstre hjørne. Når jeg højreklikker på firkanten... og egenskaber...generelt, så står der: ikke tilgængelig.
Jeg har et certifikat for at åbne disse dokumenter, men jeg har tjekket med mit arb. og certikfikatet skulle være i orden.
V

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 28-10-04 22:51

Hej viask

Du nævner ikke noget om programmet kan anvendes til andre pdf-filer?

I mappen \Programmer\Adobe\Reader\plug__ind er der en række *.api-filer, der er mere eller mindre
nødvendige for at indlæse diverse dokumenter. Nogle kan flyttes til en anden mappe for at
gøre programmet hurtigere. Prøv at se om der mangler en eller flere .api-filer i den maskine, der
ikke kan indlæse dokumentet.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-10-04 08:16

Du skriver ikke noget om, hvordan du er koblet op mod din arbejdsgiver (modem-opkald, gennem Citrix-server, gennem Microsoft Server). Og er det sådan, at når du er koblet op, er det faktisk kun skærmbilleder, du ser, idet programmerne ligger hos din arbejdsgiver? Prøv at beskrive.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 29-10-04 10:35

Nu stiller I nogle svære spørgsmål, synes jeg, men jeg skal prøve at svare så godt jeg kan.
Jeg kommer ind på mit arb. hjemmeside via bredbånd og en token. Citrixserver har jeg aldrig hørt om. Jeg har ingen problemer med at se informationen på hjemmesiden, det er kun den iformation, som skal åbnes med Acrobat, osm jeg ikke kan få frem.
Jeg har åbnet mappen med api filerne, men ved ikke, hvordan jeg skal tjekke om nogle mangler, og hvilke kan man flytte til en anden mappe?
Vi har også en bærbar pc i huset (min mands) og med den, så har jeg ingen problemer med at læse adobefilerne. Men nu vil jeg altså helst sidde ved min egen pc.

Kh
V

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-10-04 11:49

Hej Viask

Prøv at gemme dokumentet på din PC. Prøv så at åbne det og se, hvad der sker

Kommentar
Fra : viask

Dato : 29-10-04 13:52

Ja, det har jeg gjort- og det virker godt nok. Men jeg vil jo gerne kunne åbne dem inde på hjemmesiden- det har nemlig kunne lade sig gøre før jeg fik ny harddisk. Den gang havde jeg windows -98.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-10-04 14:40

Og det var også det problem, jeg tidligere havde. Hvor jeg så afinstallerede, genstartede, nyinstallerede den danske version - og så kunne den det hele.

Men nu må jeg melde pas - er der ikke en rigtig AcrobatReader-tekniker klar til at overtage??

Håber, du får løst dit problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 14:48

Har du flueben i Aktiver udvidelser til tredjepartswebbrowsere? Prøv at kigge under Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret i Internet Explorer!

Kommentar
Fra : viask

Dato : 29-10-04 15:11

Hej Tedd-
Ja, det har jeg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 16:40

Og under indstillinger i adobe under Internet og javascript har du flueben i alt?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-10-04 14:47

Hej
Interessant tilfælde. Jeg er ikke superekspert i Reader, men bruger den da selv jævnligt.
Jeg har en mistanke om (da du skriver at du kan læse dokumenterne på din mands maskine) at det måske er det certificat du har der ikke er korrekt installeret/sat op, specielt hvis du kan åbne PDF-filer på internettet iøvrigt, blot ikke når du er på din arbejdsplads's hjemmeside (det skulle vel ikke være en intranetside), jeg forstår ikke helt at du på din arbejdsplads's hjemmeside skal have certifikat for at åbne sider/billeder. Hvis det drejer sig om en digital signatur som skal bruges til at firmaets hjemmeside kan genkende "dig", kan det være et spørgsmål om, at din digitale signatur ikke er installeret på din maskine, dette må siges at være et rent gæt da jeg jo ikke ved hvordan dit firma kontrollerer at du er den, du udgiver dig for.
I firmaet jeg er ansat hos, bruger vi en speciel internetadgang (IP-adresse) for at komme ind på de områder hvor kun ansatte har adgang, og der bliver afkrævet et logon for at komme ind.
Hvis filerne du ikke kan se er crypteret (det kan man faktisk godt i Adobe filer), skal du have decrypt-nøglen installeret på din maskine for at kunne åbne dem.
[hør] Men EDB-afdelingen på dit firma må da for H.... kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-10-04 14:51

Hej igen
"Teil", Word kan IKKE åbne Adobe (pdf) filer. :=X
Man kan via Word omdanne en word-fil til et pdf dokument (omend word laver nogle dårlige pdf-filer, links virker i hvert fald ikke), men den går slet ikke den anden vej.
.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 31-10-04 16:00

Kære Brassovitski-
Jeg har haft kontakt med mit arb og EDBafd, og vi har slettet mit certifikat og oprettet et nyt flere gange, og det hjælper ikke. Så nu synes de, at det er mit problem og at der måske er noget i vejen med min Adobeinstallation. Det var derfor jeg ville høre med jer herinde, om I har oplevet nogle problemer med Adobe.
Det er en intranetside jeg kommer ind på, når jeg logger mig in på mit arb. Og jeg tror faktisk, at filerne er krypteret. Men nu er jeg ikke EDB ekspert, som du måske har forstået, selv om jeg elsker at løse pc problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-10-04 22:33

Hej igen
Her er lige et forsøg. Åben Acrobat Reader, både på din mands bærbare, og på din egen maskine (samme version reader bør være installeret på begge). Gå op i menuen "Rediger"--->"Indstillinger", her er der 17 forskellige områder startende øverst med "Digitale signaturer", gå dem alle igennem og se om der er forskel på indstillingerne, der burde ikke være forskel hvis der ikke er foretaget manuelle rettelser.
Er der samme version Windows på begge maskiner? Er der samme Anti Virus program på begge maskiner?
Prøv evt. at slå antivirusprogrammet fra. det kan evt. være sikkerhedsindstillingerne der driller.
Prøv også at slå windows-firewallen fra (Windows XP), det gøres sådan: klik "start--->indstillinger--->netværksforbindelser--->højreklik--->klik på egenskaber--->klik på fanen avanceret--->fjern fluebenet ud for Beskyt computeren.....", vælg OK.
En sidste mulighed jeg lige kan komme i tanker om er at sikkerhedsindstillingerne i Iexplorer også kan være forskellige på jeres 2 maskiner. Det havde nok været lidt nemmere at sidde foran maskinen, men på den igen.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 02-11-04 20:24

Hej-
Det er faktisk en god idé du kommer med der, og jeg vender tilbage med resultatet.
Jeg har slået antiviruspr og firewall fra, men det virkede ikke.
Vi har ikke samme version microsoft; min mand har pro versionen og jeg den normale...er det ikke en home version? Ellers så har vi samme virusprogram.
KH
V

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-11-04 19:24

Hej
Det skulle ikke gøre den store forskel om det er en Home eller en Pro version XP. Grundstammen i begge programmer er den samme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 19:32

Står acrobat aktiveret inde under Internetindstillinger > Programmer > Administrer? Altså i Internet explorer?

Kommentar
Fra : viask

Dato : 03-11-04 21:03

Kære Tedd-
Når jeg går ind i programmer i internetinst, så kan jeg ikke se "administrer" nogen steder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 21:20

Under programmer fanen? Hmm! måske fordi det er XP Home

Kommentar
Fra : viask

Dato : 03-11-04 21:41

Kære Brassovitski-
Nu har jeg gået punkterne igennem...og der er ikke forskel på inst.
Jeg må måske bare acceptere, at jeg kun kan åbne filerne på skrivebordet.....

Ved ikke, om jeg er gået ind det forkerte sted, Tedd, fordi kan heller ikke finde administrer på min mands bærbare. Men altså....internetinst i explorer kan vel kun være et sted?!