/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Mindsteløn for rengøring
Fra : c_lasse
Vist : 9946 gange
141 point
Dato : 28-10-04 15:38

Hej, jeg har fået tilbudt et job om at gøre rent på en dyrlæge-klinik, spørgsmålet er bare, hvad lønnen er?

Jeg er 18 år...
Det er mandag til fredag...
Arbejdstiden er fra 17.00-19.00 (er der noget tillæg?)...

Håber der er nogen, som ved, hvad mindstelønnen er (med tillæg), og hvis der ikke er nogen mindsteløn, hvad jeg så bør tage for det...

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 28-10-04 15:40

Mindstelønnen hvis du hører under en overenskomst den er på omkring 90 kr.

(godt og vel)

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 151 point
Dato : 28-10-04 15:42

Prøv at se her:
http://www.jobpatruljen.dk/sw1201.asp

Tillykke med jobbet.
Det er dejligt, at du har fundet et job, der fint kan indpasses både evt. skole og fritid

Frieda

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-10-04 15:45

Du må kunne kontakte en fagforening, ex SID og få oplyst mindstelønnen - problemet er jo bare, at der tit er så mange, der vil have jobbet, at hvis du protesterer mod lønnen, ja men så er det en anden der får det - urimeligt ja, men sandt.

Jeg kender en pige, der har et hjemmeservicefirma, hun vil godt komme og gøre rent hos mig, men kun sort (vi er vel i Jylland) og hun vil have 90,- i timen.

Held og lykke - Ripley

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 28-10-04 15:45

Men hvordan fungerer det så med tillæg efter kl 17.00?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-10-04 16:12

Jeg tror ikke, du skal regne med tillæg for arbejde mellem 17 og 19.
Jeg tror også, du skal være tilfreds med ca. 90 kr i timen.
Er det sort?
Har du erfaring med rengøring?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-10-04 16:13

På mit arbejde - BUPL- får vi tillæg efter 17 på hverdage, men det er ikke ret stort - er du i en fagforening/ og er din kommende arbejdsgiver organiseret? Så kunne du jo evt. bare spørge dem, måske overholder de de gældende regler!!
VH Ripley

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 28-10-04 16:15

Nej, det er ikke sort...
Jeg har ikke videre erfaring - dvs jeg har kun arbejdet der et par uger før til 100 kr i timen, men nu skal jeg ansættes for alvor!
Jeg ved, at der er tillæg nogen steder for arbejde efter kl 17 - har haft en job som handicap-hjælper, hvor der var en %-del tillæg efter 17, og mere efter kl 20... Og selvfølgelig tillæg i weekenden, er det ikke sådan alle steder?

Jeg er ikke i en fagforening nu, og min arbejdsgiver ved vist ikke, hvad lønnen er, derfor spørger jeg her! Håber der er nogen, som ved det...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-10-04 16:17

-> Frieda: Loggede ind på din profil, og ville ønske jeg selv havde fundet på dit slogan med alder, men hvornår er man for gammel til rock'n'roll - hvis selskabet er godt nok
VH Ripley

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-10-04 16:54

Ripley:

Man blir aldrig for gammel til rock'n'roll

Har tyvstjålet det fra Jethru Tull. Navnet på et skønt album.

frieda, det stadig rocker ved enhver lejlighed (og jazzer )

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-04 18:22

under (ufæglært) RAF mindst løn 94,50 kr i timen tillæg efter 1800 11,25 kr i timen

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-10-04 18:26

-> Frieda - Jeg er bare så enig

og c_lasse: Det ser ud til, at du pt. får mere end jobpatruljen synes du skal have i løn, og jeg tror ikke du går ned i løn af at blive fastansat, så prøv alligevel at spørge dem!

VH Ripley

Godkendelse af svar
Fra : c_lasse

Dato : 28-10-04 18:39

Tak for svaret frieda. Jeg vil prøve at høre, hvad arbejdsgiveren siger og også prøve at høre, hvad jobpatruljen siger og sammenholde de to tal!!
Takker alle andre for svarene... Jeg vil også prøve at høre videre med tillæg!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-10-04 18:51

Go arbejdslyst

Frieda