/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Tænkte på
Fra : Zambrotta
Vist : 299 gange
9 point
Dato : 28-10-04 15:25

ey tænkte på, hvis det nu er man har kazaa lite - hvor stor er "chancen" så for at blive bustet, af antipiratgruppen og alt den slags der? Hvis man nu ikke er en af de hajer der downloader i 100000 vis af filer, billeder, og film - men kun downloader enkelte orientalske numre, fordi de simpelthen ikke kan skaffes på andre måder - hvis man er forholdvis lille fisk i havet, hvor stor er chancen så for at blive taget ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-10-04 15:34

den er nu nok ikke så stor da det er mere Peer-to-Peer File Sharing de går efter

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 28-10-04 15:36

Kazaa lite er i princippet lovligt...det er først ulovligt når du downloader ting, som er beskyttet ophavsret osv. (dvs. film, musik, billeder osv. som IKKE normalt er gratis)...

Men der hvor du virkelig har chance for at blive busted, det er hvor du "deler" en masse filer selv...for så har man til en hver tid adgang til at checke hvad du deler og så er det ikke så svært at finde dig...men i f.eks. kazaa/lite, er det bare sådan at jo mere du deler, desto hurtigere kan du downloade osv...

Men altså jo mere du "deler" (share) jo større er chancen.

Hvis du ser i medierne, så kan du se hvad størrelse det er de går efter, men man ved aldrig hvornår de kommer ind til "små-piraterne"...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-10-04 15:36

return -->

Er Kazaa lite da ikke et peer-to-peer program?????

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 28-10-04 15:39

okey tak for svarene, kloge hoveder heh - altså jeg har måske allerhøjest 100 filer - musik - og ikke andet, jeg går selv ind for er det god musik så køber jeg pladen, men det jo lidt svært hvis pladen ikke kan skaffes - folk sir at kazaa lite, sku være det mest sikre for småfisk ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-10-04 15:40

ja det er der måske nok nogen der vil mene

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-04 00:40

return ->

Og dem der ikke mener det, hvad vil de kalde det?

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-10-04 17:07

luk nu dine øjne op så forstår du sikkert helheden