/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
PAPIR PÅ ACCRYLMALERI
Fra : Helle13
Vist : 719 gange
50 point
Dato : 27-10-04 23:42

Jeg vil gerne integrere et stykke alm papir på at acrylmaleri.
Hvad er bedst at lime det fast med? Og,skal det evt efterbehandles?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-04 23:57

Jeg ville bruge Limlak (f.eks. Dana Lim), som er godt til sådanne formål alt efter, hvor tyndt papiret er.

Bagefter kan du bruge Limlakken til "forsegle" det.

Du kan vel også bruge forseglingsspray, som bruges til akvarel (og måske også til acryl?).

Spørg evt. i en kunstartikel forretning eller hobbyforretning.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-10-04 01:34

1) Brug alm. PA-lim (hvid trælim) læg det i pres, eller
2) mal en farve, og læg papiret på, papiret SKAL ikke nødvendigvis forsegles. eller
3) lav en meljævning, tilsæt PA-lim og acrylfarve, og mal papiret på begge sider, og mal det fast. (Japansk opskrift) Kan bruges til lag på lag opbygning, evt med strå eller andet under eller imellem

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-04 14:05

Du kan evt. også bruge sådan noget lim man bruger til decoupage. Du skal bare finde noget der ikke "trækker" igennem, hvis du ikke vil have synlige limskjolder bagefter.
mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-10-04 18:48

Det er netop LimLak, man bruger til decopage (der er sikkert også andre slags)

Hanne

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-10-04 01:25

Hvis du fortæller hvad du vil have frem ved at anvende papir, kan jeg bedre rådgive dig. Du kan evt ringe efter kl. 8, så jeg jeg hjælpe dig mere præcist.http://kunstner.net/gallery//displayimage.php?pos=-59. Dette er lavet med opskrift 3, den Japanske.

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 24-03-05 23:50

Tak for svaret dova.