/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
at køre class??
Fra : PrinZ_maggoT
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 25-10-04 22:05

heyy mine 2 filer *.java og *.class ligger nu i samme mappe kaldet WOW på c drevet...

og jeg vil gerne se *.class

så åbner jeg (cmd) og

1) c:

2) C:\> j2sdk1.4.2_04\bin

3) Hvad gør jeg så nu??

Kommentar
Fra : justaflirt

Dato : 25-10-04 22:26

Well... det kommer an på hvor velbevandret du er med din computer. Jeg valgte at Path'e til det hvor java er installeret. Derefter er det ikke noget problem ligemeget hvor på drevet du er at køre dine .class-filer med "java"-kommandoen.
Håber det hjælper, ellers spørg igen

R.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-04 07:57

Hvis du 'står' i biblioteket :

C:\> j2sdk1.4.2_04\bin

skriver du : DIR c:\WOW

...for at se hvad der ligge i biblioteket.

Her er information om DOS : http://www.computerhope.com/msdos.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 26-10-04 12:08

så lang så godt intil vidre har jeg åbnet mine *.class filer i NetBeans men hvordan åbner jeg dem i cmd?? det kan jeg godt nok ikke finde ud af..

takker for hjælpen ;0)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-04 12:26

Med java.exe

Hvad mener du med at åbne ? *.class filer inderholder jo ikke andet end bytecodes :

1.) http://www.daimi.au.dk/dArkOS/vejledninger/java/vejledning.html
2.) http://www.javaworld.com/javaworld/jw-09-1996/jw-09-bytecodes.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 26-10-04 14:22

det jeg mener er først laver jeg en *.class fil ved hjælp af CMD...så skal jeg have mit mini program til at køre i cmd
1) c:

2) C:\> j2sdk1.4.2_04\bin

3) ´???

jeg har nemlig fået ALLE mine små test programmmer til at virke i Netbaens men kan ik få det til at virke i cmd..

det går foresten rigtigt godt og meget hurtigere frem end jeg havde regnet med... takker ;0)

Kommentar
Fra : justaflirt

Dato : 26-10-04 14:45

hvis du har lavet den rigtige path, så kan du bare skrive:

java navnet-på-den-class-du-vil-køre

R.

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 29-10-04 22:43

jeg kan slet ikke finde ud af at køre mir projekt i cmd kun i NETBEANS...

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 29-10-04 22:43

jeg kan slet ikke finde ud af at køre mir projekt i cmd kun i NETBEANS...

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 29-10-04 22:43

jeg kan slet ikke finde ud af at køre mir projekt i cmd kun i NETBEANS...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 06:27

Prøv at kopier java.exe til samme biliotek som dine *class filer c:\wow og kør dem der fra :

CMD

copy c:\j2sdk1.4.2_04\bin\java.exe c:\wow

cd c:\wow

java MIN_FIL

..sådan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 06:29

Hmm.... kandu laver kluddermor :

cd c:\wow java MIN_FIL , skal først skrives efter at java.exe er blevet kopieret over i c:\wow biblioteket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-12-04 01:46

Måske skulle du overveje at definere en systemvariabel. Det er lidt afhængigt af dit operativsystem, hvordan du gør det, men variablen skal hedde CLASSPATH og bla. tildeles værdien C\WOW (+c:\j2sdk1.4.2_04)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-04 08:34

Så vidt jeg husker er det ikke længere nødvendigt at definere CLASSPATH, med JAVA 2 for at bruge SDK ver. 1.4.2_04

..men hvis class filen/-erne skal køres af java.exe ?

1.) ..skal stien til class fil/-erne selvfølgelig angives.
2.) ..eller, man kan fra biblioteket med class filerne vælge, i stedet at angive stien til java.exe.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-04 08:49

Ps.

3.) ..eller både class filen/-erne og java.exe ligge i samme bibliotek.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-12-04 10:17

Selvfølgelig skal class-pathen angives. Hvordan skulle et objekt ellers vide hvor et andet objekt befinder sig?

Det er muligt at der i installationen automatisk bliver langivet en classpath, men der en, det er jeg 99% sikker på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-04 10:45

Så er du 1% ved siden af justuniverse

I JAVA 1.0 og 1.1 SDK skulle CLASSPATH angives i AUTOEXEC.BAT. For MAC skulle den ikke angives og for Solaris :

set (~/java/&path)

..i .login eller -profile filen.

Med JAVA 2 SDK og fremkomsten af 'DOS løst' XP skal CLASSPATH ikke længere angives, men i Win95/-98 kan man selvfølgelig angive stien i sin 'normale' PATH = enviroment variabel i AUTOXEC.BAT, for nemmere reference fra DOS.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at en nøgle i Reg. basen nu knytter JVM til IE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-12-04 17:20

molokyle:

Så vil jeg rette det til 99,9 % sikker på at der er en class-path. (På den måde er jeg så kun 0,1 procent ved siden af)
Jeg skriver jo ikke at man SKAL angive den ud over, hvad der er default. Det har man aldrig skullet.

Class-pathen er jo netop angivelsen af en sti (som du skriver tidligere).
Hvis man vil stille sig tilfreds med en entry i registreringsdatabasen, der refererer til JVM i MS er man da vist stærkt begrænset i sin udfoldelse.

Som jeg forstod PrinZ_maggoT så var hans problem netop at køre sit program fra en dos-prompt. Det er nødvendigt at den virtuelle maskine ved, hvor den skal finde implicerede objekter, og den eneste måde den kan vide det er via en class-path eller at objekterne er i et af de biblioteker, der er i PATH. (Du er selv indirekte inde på det ved at foreslå at flytte java.exe sammen med de objekter, der skal bruges)

Men man behøver ikke at sætte en systemvariabel direkte (hvilket sandt nok ikke gøres i autoexec.bat hvis vi snakker Windows 2000/Xp osv)

Det letteste er at gøre det implicit i starten af programmet.

På komandolinjen skrives noget i retning af: java -cp C:\WOW <og-navnet-på-det-program-der-skal-køres>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-12-04 17:27

Hov, der smuttede en linje:

På komandolinjen skrives noget i retning af: java -cp C:\WOW og-navnet-på-det-program-der-skal-køres

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-04 18:35

justuniverse - Et eller andet sted henne, tror jeg vi er så enige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-12-04 19:21

molokyle Har det også på fornemmelsen

Godkendelse af svar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 17-02-05 20:11

Tak for svaret molokyle.